Lempeng Pisang yang sedappp ^^

Menu berbuka puasa semalamr

Terbuat gara2 cik abe hari tu la. masa balik kampung terbeli Lempeng Pisang di PARAM. so, tak puas makan. maka disuruhnya saya buatkan lagi. siap beli tepung gandum tak tahan tu :)
oke.. saya yang menurut perintah.

RESEPI LEMPENG PISANG



Bahannya:

pisang -lecek
tambah tepung gandum, telur, air secukupnya -gaul sebati
perasakan garam, gula, kelapa parut, esen vanila untuk hilangkan bau telur  -gaul sebati
daun pisang dilayur secukupnya

Caranya:
bancuhan tepung tak cair, tak pekat. pepandai ye. 
cedokkan adunan tepung. buat ikut citarasa memasing. tebal atau nipis terpulang.
masak dalam pemanggang ajaib.

ppsstt: ceq orang kedah. kami panggil "peknga"


Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Lempeng Pisang yang sedappp ^^"

zaza suka peknga nyoq.. Soodaaapp...

org perak mmg suka makan lempeng pisang ni...dulu arwah mak pun rajin buat lempeng pisang ni..

tak pnh buat lagi lempeng pisang.. biasa lempeng kelapa je dok buat...

guna pisang awak sedap sbb manis kan..

Pak Jilap suka peknga ni Cik Sue....tp jarang buat....nantilah nak try buat jugak guna pemanggng Ajaib

rajinnya awak ni.

Tifaanvar

mi ggu leoas bru lpas buat pancake n lempe g pisang tp xsmpt mik pic pisang sbb dh ngap de pic pancake pisang aje

lama aih tak dengaq orang cakap peknga :) rindu!

yess kat sini pon panggil peknga..hahaha..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF