Tudung kanak-kanak


Menu Berbuka Puasa 12 Ramadan..


Menu berbuka puasa pada 12 Ramadan..
hanya ada Daging Lada Hitam + Sayur Campur + Keropok Ikan..
alhamdulillah.. 

Mentang2 la air dah ada kan. kemahen laju aje siapkan segalanya. pastu perap sesiap simpan dalam esbok. cukup masa, keluarkan terus masak je. bukannya apa, buatnya tetiba air tak da balik kang naya den!! 

Dah lama tak makan beras putih. sekali semalam masak guna beras putih. alahai sedap la pulakkan. bertambah-tambah makannya. layan je makan sambil gigit kopok tu.
maklum le dah lama dok amalkan makan beras perang. beras perang lain rasanya. demi untuk kesihatan kami telan la juga :)

Untuk menu berbuka puasa hari ni, saya nak masak Daging Air asam. sekadar menghabiskan stok basahan minggu ni. esok pagi lepas sahur nak bertolak balik kampung dah. yeay! yeay!

Oke, tu je nak bagitau.. bye. bye ^_*




13 Comments

  1. Sedap nih. Selamat pulang ke kampung.

    ReplyDelete
  2. adussss...syoknya tgk Qaseh dok masak2

    ReplyDelete
  3. wow best nya balik kg..take care ye cik su ;p

    ReplyDelete
  4. banyak2 menu terliur tgok keropok tu.haha

    ReplyDelete
  5. Haha.. samalah PK.. kalau dua Ahmad tu tgk ni mesti berebut kerepok ikan tu...

    ReplyDelete
  6. lama ke balik kampung ciksu?.. bestnya dia..hihih

    ReplyDelete
  7. erkkk beras perang rasa kosong ek? uwais tak bape mau makan skang ni. nk tukar ke beras putih la tgk dia mau mkn ke x

    ReplyDelete
  8. Daging black pepper dengan daging air asam ni menikam kalbu ler, Ciksu!
    Ni bila balik ke KL, esok ke?

    ReplyDelete
  9. sedapnya ciksue..daging kalau masak apa pon mesti sedap..:)

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin