Menu Berbuka Puasa 5 Ramadan

Dah 6 hari kan berpuasa. rasa macam sekejap je. esok dah genap seminggu kita berpuasa. hari ke 6 jatuh pada hari Jumaat. Jumaat pertama di bulan Ramadan. alhamdulillah :)


Menu berbuka puasa kami pada 5 Ramadan 2014 ialah 
Begedil Kentang + Bihun Goreng + Tembikai + Kuih Tepung Pelita (cik abe beli di PARAM RM2-5biji)

Kesahnya.. semalam kan tengah dok masak telur dadar dalam cik pemanggang ajaib sesambil cuci pinggan mangkuk dalam sinki tetiba pusing belakang sekali tengok api dapur gas dah padam daaa !! gas habis sudah. huahuahua.. nasib semua yang lain dah siap masak.. sudahnya biarkan aje telur dalam pemanggang ajaib, akhirnya masak juga sebab bertutup kan.. baru le lengkap bihun goreng saya tu (",)



Ikut mood saya sebenarnya. kekadang suka goreng kentang, kekadang suka rebus dulu. ikut rasa mana nak buat. macam yang ni saya rebus terus dengan kulitnya + garam. pastu baru kopek kulitnya. lagi satu kan kalau buat begedil kentang ni saya suka golek dalam oat atau nestum. wangi + sedappp je nanti !! makan ratah sambil cicah dengan sambal kicap.. fuhhhh !! memang tak hengat. nak2 bila makan masa tengah panas2 tu.. memang layan je anak tekak ^_°

ppssttt: jom masuk dapur.. uols masak apa hari ni?

Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Menu Berbuka Puasa 5 Ramadan"

best bsest... tepung pelita tu ingatkan ciksue buat tadi,hehehehe terasa sejukk jer kat tekak ni haaa. tak dapat la saya nak membuatnya kat sini.

Ooo sedap tu begedil.. akak dah lama tak buat. Banyak jenis masak tu.. akak masa lauk 2 je petang ni, sayur xda pun. Makan gitu je. Nazif duk merengek saja masa nak masak

MIL masak...ikan pari kuah lada.prepare bubur som2 je

sedap bergedil tu..biasa saya tambah daging kisar sikit..pastu letak cheese..eh2 tu bergedil ke..huhuhu

napa menu nya semua sedap2 tetelan alioo nengok ;p semuanya pebret kita ^__^

hari2 mesti ada tembikai ye dalam menu berbuka

hari ni nak buat bergedillah.hehe..

terliuq tang begedil tu nyumss

sedapnya bergedil.. dah lama tak makan..

eh mujur sempat habiskan semua yg nak dimasak tu..

lamanya tak buat bergedil..huhuhu..

uii na.. sedapnyaaa bergedil tu...

Ros tka pernah buat sendiri bergedil.. Ciksu, baru perasan ada pic tembikai sipi-sipi tu.. ciksu memang suka tembilai ek. Ros suka minum air tembikai. tapi tak boleh minum banyak, nanti Ros penat :(

Weyh Sue tetiba teringin pulak nak makan bergedil....OKje suka gak bergedil ni...tapi nak buatnya tu adoiii

Ciksu, Jumaat lepas berbuka saya rebus kentang kononnya nak buat begedillah ni. Sampai Sabtu pun tak buat-buat lagi. Akhir kita tukar jelah menu :)

Lama betul tak buat begedil nih.

salam cik su..
aa..lama cma tak buat bergedil ni..
wah..versi cik su ala crunchy2 kulitnye..
tq share resepi..nnti buleh la try!!

begedil kentang nmpk menarik!!

Wah... Menarik... Lama x mkn begedil tu..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF