Menu Berbuka Puasa 6 Ramadan

Alhamdulillah.. 
salam 7 Ramadan. harapan saya semoga Azam Ramadan SU ni dapat berterusan. semoga terus diberi kekuatan untuk memasak buat cik abe. aamiin :) 



Menu Berbuka Puasa pada 6 Ramadan 2014.
sangat simple. hanya ada Roti Jala + Kari Ayam + Tembikai. 

ROTI JALA


Roti Jala  merupakan entri resepi pertama dalam blog saya. memang kenangan.
kami memang suka makan Roti Jala. dalam sebulan mesti 2,3 kali buat.
 dah jadi menu bulanan pulak :)

Minggu pertama puasa dah ada kuih hijaukuih merah & kuih kuning.
meriah kan warna kuih muih saya. hikhik

ppssttt: rumah saya tak da air ni. huahua. hari ni uols masak apa?




Previous
Next Post »
23 Komentar untuk "Menu Berbuka Puasa 6 Ramadan "

rumah kami pun xda air. kengkadang sampai 4-5 hari. nasib dah biasa :'(

dah lama tak makan roti jal.yumsss bestnya

Klu makan roti jala kan, fiza mesti ambik lauk dia banyak2, haha

dappppnye roti jala.. feveret nih.. rajin ciksu masak.. :)

telan aliooo lgiiii sedap nya roti jala.....eh! dah tu camne takde air kna mengangkut la ek betabah la ye cik su di bulan pose2 ni takde air plak nya T__T

Semangat tu. Dalam tak ada air, sempat masak macam2 lagi. Teruskan azam ramadan su ya.. akak makan kat luar hari ni. Sambil bawa anak berjalan hari minggu ni..

Roti jala memang sedap makan dengan kuah kari

dah beberapa hari kami mkn tembikai juga . habis , beli lagi ...

Mudahnya menu berbuka... saya kat umah ni mmg hari2 kena masak nasi... hari tu msk bihun goreng... sekali lps buka en hubby kata "tak kenyang la mkn bihun".... huhuhhu

jijah pon suka makan roti jala.. baru je buat ari tu..hehe

Roti jala. memang feveret Ros!

p/s : Ros balik kg ciksu. jadilah balik 2 hari. sebab Ros tak ada cuti . tu yang balik jumaat sabtu je. malam tadi naik bus dari sp. sampai larkin pukul7.30. terus ambik teksi datang kerja . hihihi

sukenyer masuk sini ...banyak makanan, tapi takat jamu mata jer lah..

akak suka mkn rt jala bersama bubur durian..dlm xde air pun rhajin gak no!!!hiiii...

kalau aku dapat roti jala, kena kuah kari yg sedap... tak makan lain dah ... sungguh..

Okje pun suka jugak sebenarnya ROti Jala ni tap malas nak buat...kalau OKje buat harus jadi lempeng kot hehe.....
Su tak makan nasi ke?

Cantiklah roti jala Ciksu. Saya tak pernah buat pun di rumah dan bulan puasa kali ni memang belum pernah merasa lagi. Bestnya alahai kalau cicah kari ayam...

salam ciksu..
berjala jala ye menunye..
hiih..
semlm cma buat nasi lomak yo..
hari ni tak tau nk masak apa..
idea??

kat rumah kalau buat asyik warna kuning je.. teringin jugak nak cuba warna lain..:D

Rajin betul masak macam2 ek...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF