Nasi Goreng Udang Kering

Dah lama rasanya tak buat Nasi Goreng. so, hari ni teringin benor anak tekak ni nak jamah Nasi Goreng masa berbuka. marilah kita mengigihkan diri memasak Nasi Goreng Udang Kering. 

Bahannya:
nasi putih, garam - gaul sebati
cili merah, belacan & udang kering - tumbuk
bawang merah -kisar
telur -pukul
peria & daun kucai

Caranya:
tumis bahan tumbuk + bawang kisar. biar pecah minyak.
masukkan telur.. kacau sebati.
masukkan peria & nasi.. kacau bagi mesra.. biarkan..
sebelum tutup api, tabur daun kucai.

tadaaaa. siap sudah (:

NASI GORENG UDANG KERING


Acaner la boleh terdelete gambo nasi goreng tadi. haisshhh. ulang tayang gambo sebelum aje la nampak gayanya walaupon tak nampak jelaskan. apa ada hal!

Aneka pilihan menu Nasi Goreng dalam blog QasehnyaRania =_=


Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Nasi Goreng Udang Kering"

Menarik juga nampaknya nasi goreng utk berbuka ya.. setakat ni akak tak buat lagi nasi goreng.. boleh difikirkan juga ni..mudah dan sedap

ok..husna x kira husna nak jgk curik resipi ciksue ni n nak masak nasi goreng ni pagi raya hehehe

ini memang sedap ni. Lagi2 makan dengan keropok keping, laju je. Tapi yang ada resdung, allergic udang ke, kena jaga2 lerr makannya tu

wahhh..banyaknya resepi nasi goreng..mcm2 ade..tapi nak mencubanya takut x termakan pulak nnt. hehehe

susunan ayan goreng tu mengancam..

dengar udang kering da rasa macam sedap je

rupanya byk jenis gak nasi greng ni ya cik su!

pestime tgk nasi goreng boh peria.

errr....apa rs dia ek?

sedappp! lama juga xbuat nasi goreng! heee

fuhh bace resepi pun lieya dah terbayang2 mase menumis tu sure berdesing hidung....sedap nie...nnati nak cube laa selalu buat ikan bilis jek....stok udang kering tak abis2 kat umah tu huhuhu

Assalamualaikum QR, wahh dapnya nasi goreng. last masak nasi goreng sebelum bersalin. hihiii suami request nasi goreng daging. terbuat bapok pedas. haha mengalir air mata sambil makan. hahahahhaa sheila singgah menabung groupon sini~~~

waa..mcm sedap je akak. mcm2 jenis nasi gorng ada tu..

tak pnh lagi msk guna udang kering.. :)

wow klu sy mkn msti tebersin sokmo T__T

lya mmg x ska mk udangkering.. heheh

Buh peria yeh Cik sue...sure anak okje tak makan tu.. ....
Tak pernah lagi buat nasi goreng udang kering cik sue

x prnh try msk peria dlm nsi goreng.

Tifaanvar

sedap tp xleh mkn udang nti resdung menyerang

kalau time sahur makan nasi gorg ada la berselera sikit kami suami isteri kat sini huuuu

Belum pernah mencoba nasi goreng campur peria. sepertinya enak tuh

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF