Tudung kanak-kanak


Puding Sumi

Salam 1 Syawal (:


Menarik tak!

Kalau menarik, kenalah cuba sendiri ye! 
boleh buat untuk esok ke buat santapan tetamu yang datang beraya. hihii

nah, saya kongsi resepi ni. saya pon ambil dari blog kayumaniskorner563

PUDING SUMI 

Bahannya:
1 atau 2 bungkus sumi
5 cawan air
10 gram serbuk agar-agar
1 cawan gula
4 sudu besar tepung kastad
1 tin susu cair
garam 

Caranya:
Didihkan air kemdian masukkan agar2 serbuk & gula
dalam masa yang sama larutkan susu cair dengan tepung kastad
masukkan dalam agar2 tadi
kacau sampai mendidih & agak sedikit pekat
bila dah siap angkat tuang ke dalam acuan. sejukkan sekejap
agak2 dah sejuk sebelum agar2 beku baru masukkan sumi
sejukkan dalam esbok

selamat mencuba.. 

ppssst: makan sijuk2 sedappp oooo ^^ 


11 Comments

  1. Asslmkm ciksu.. Sdapnya.. Nk try buat la nti.. ;)

    ReplyDelete
  2. dulu ibu selalu buat ni. sekarang ni hmm jarang2

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya maaf zahir batin ; pcl singgah blog beraya dhari ke2 Syawal......emmm menarik sanagt la puding ni..ada lg x ni qaseh ?

    ReplyDelete
  4. nampak pon dah tau sedappppp nya...
    kita tah bila nk rajinnya buat sndri hihihi...

    ReplyDelete
  5. Idea baekkk ni sue....hari tu baru ternampak ada stok sumi dlm almari....dah lama bertapa kat situ rupanya hehe....boleh gak buat nanti

    ReplyDelete
  6. ntah bile nak buat la sue...pe2 pun thanks share resipi

    ReplyDelete
  7. tengok cam sedap..nak try buat la..

    ReplyDelete
  8. pandai ciksu buat.. mesti sedap ni..makan sejuk2

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin