Sembang Isnin -.-

Ini semalam punya citer. sepupu cik abe datang tapi ke Jalan Tar, sudahnya sangkut di sana manakala adik saya pulak member arwah kepada adik saya yang no 2, ajak berbuka puasa kat tempat kerja dia. kebetulan dia tukang masak, so, dia ajak la adik saya yang no 4 ni ke sana sebab semalam dia last kerja. 
sudahnya laki bini ni berbuka berdua aje la gamaknya ^^

Asalnya nak masak itu ini, last2 saya masak Asam Pedas Ikan Jenahak + Ikan Sardin Goreng + Tempe Goreng Bawang + Umai Ikan Tenggiri (member cik abe bagi).


Asam Pedas Ikan Jenahak sedap dimakan dengan nasi panas2. dengan bau daun kesomnya memang menambat selera. ditambah pulak isi ikan yang manis. memang layan la makan walaupon berdua aje. apesal gambar Asam Pedas saya tu dah macam gulai la pulak!! hikhik.. Ikan Jenahak kalau digulaikan pon sedap jugak tau. 

Umai Ikan Tenggiri pon sedap tapi saya tak makan sebab cik abe kata ada cuka. cuka tu tak dimasak, terus campur dengan ikan, pastu perah asam limau. 

Tempe Goreng biasa2 saja. digoreng sebagai kudap2 untuk mengunyah. 

pssstt: tinggal seminggu je lagi nak raya kan.. cepatnya masa berlalu.. 
dalam masa sebulan berpuasa ni pelbagai musibah menimpa kita sebagai umat islam.. sama2 lah kita renungkan.. 
oleh itu, besederhanalah kita dalam menyambut hari lebaran nanti.. (",)




Previous
Next Post »
25 Komentar untuk "Sembang Isnin -.-"

itulah cepatnya masa berlalu senin depan dah raya .. bz btl ramadhan kali ni.. jgn kata nak buat entry nak bw pun x menyempat haru nya...

inshaAllah, beserdehana jugak untuk Syawal yang bakal menjelma ni :)

rajinlah ciksu memasak.. asam pedas tu yang membuka selera Ros tu. hihihi.. ciksu, memang suka tembikai ni kan :)

sedapnya!!!
petang ni nk masak gulai..tapi xtau nak masak gulai ape..huhuhu

Tiap tiap tahun pun sederhana. Fokus persiapan anak anak je..mak mak ni tolak tepi..perabut baru langsir baru pun tak de.

suka tempe goreng..potong nipis2..ngap..

Asam pedas ikan jenahak mestilah sedap. Umai tu kakak tak pernah nampak dan merasa. Nanti kakak nak google dish apa sebenarnya..

umai tu sedap ke tak penah makan...
sat je kan dh nk raya...

he3 bler baca pasal ikan jenahak... akak gelak sorg2 sbb nak makan ikan besar2, biasanyer akak p umah mak sbb akak x pandai handle ikan besar... dok ulang2 ikan kembung, temenung, selar je ha3

Tempe goreng tu husna suka ratah mcmtu je..goreng dgn garam n kunyit sket..sedappp

Mana ciksu tak publish komen ni?

Umai ikan tu macam mana rasanya ya? Masam ea.. akak macam tak pernah makan rasanya. Tetamu tu ada hal kot, atau pun tak nak menyusah ciksu tu..

Ciksu ni letak gambar makanan apa pun sedap je di mata saya. Ikan jenahak tu kegemaran seisi keluarga saya, Ciksu. Ada satu lagi di rumah. Hari ni kenalah masak. Baru teringat nak dikarikan jek :)

rajinnyaa ciksu masak.. sedap2 semuanyaa

Sy time prgnt xleh mkn asam pdas.. Hukhuk..

tak pernah lg try umai. dulu2 pernah tgk chef wan buat.

Rasa nak akak ajar saya masak. hehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF