Sembang Jumaat

Jumaat kedua di bulan Ramadan. alhamdulillah :) 
pejam celik, pejam celik sekejap je kan, dah nak masuk pertengahan Ramadan. Allah!!
masih diberi kekuatan & kesempatan untuk berkelintang kelintung di dapur menyediakan 
menu berbuka puasa buat cik abe (:

Oh ya, ramai juga ye yang komen di entry Acar Ikan Tenggiri.. kata tak pernah makan lagi style macam tu. ye ke!! saya pon tak tahu. masakan tu memang simple je. bila makan dengan nasi panas memang sedappp. ada rasa masam masam manis. pedas bila gigit cili padi tu. memang layan makan.. cuba la nanti oke !!  

Kalau di rumah saya time buat kenduri arwah mesti akan ada satu menu peberet saya. mak pon selalu buat. arwah adik suka sangat dengan masakan tu. 
saya panggil Masak Asam.. sekali tengok lebey kurang macam masak Acar juga.. cuma untuk masak asam tu guna jintan manis serbuk atau biji yang dikisar, pastu letak air asam. untuk masak asam tak rasa tajam sebab tak guna cuka. nanti kalau saya masak saya kongsi resepinya. mungkin sama aje dengan mana-mana negeri, cuma beza dari segi panggila la kot kan !!

In shaa Allah, untuk menu berbuka puasa esok hingga isnin depan saya tak da entry masak-masak. nak balik kampung. tapi.. haaaa, ada tapinya.. saya akan selitkan menu sebelum-sebelum Ramadan sebagai pelengkap entry. saje bagi uols idea !!
 kalau teda apa-apa, hari Selasa back to normal.. 

Untuk isu air rasa-rasanya macam dah oke kot.. alhamdulillah sejak ada air dari petang Rabu hari tu, sampai hari ni tak putus lagi. harap-harap berterusan la kan! 

Sebenarnya kan.. sebenarnya kan.. 
itu aje la yang nak dibebelkan pagi ni.

Daaaaa T_T




Previous
Next Post »
16 Komentar untuk "Sembang Jumaat "

Selamat Balik Kampung ciksue :)

singgah jumaat
hari ini anum mc badan x sehat

dah tgok resipi td.. mcm bhnnya ada je kt rumh.. bolh try.

saya pon cadang nak balik kg weekend ni..selamat balikkg ye

Xmkn acar walaupun mama sndirivyg buat dan semua kata sedap. Tekak xleh trima huuu

yg jual dalam botol pun ada kan acar ikan tu.. diorang kata mmg sedap.. saya tak pernah makan..

Bestnya Ciksu dapat balik kampung dan berbuka bersama mak. Maknanya sampai hari Isnin takda entri menu sedap-sedaplah dari Ciksu ya...

Selamat pulang ke kampung ya, Ciksu!

sedapnya!! simple je menu berbuka. sama la ngan akak pun :)

Cakap fasal menu ikan tenggiri tu balik bikin air liur saya mengecur! Perghh. Baiklah. Selamat berpuasa. ^_^

Akk weekend blh lah masak heavy sket. Klo hari biasa memang tak sempat.

cuti lma best la blk kg ye... ;p appy holiday

sy pun panggil masak asam..mmg sedap klu ikan buat msk asam ni..

ciksu, mesti dah sampai kampung dah kan.. semoga semuanya ok saja :)

husna siap hirup kuah masak asam tu ciksue..hahaha..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF