Sembang Sabtu -.-’

Menu berbuka puasa hari ni biasa-biasa sajok! tiada yang luar biasa. kebetulan sepupu cik abe besok datangnya. lega :) sempat la hari ni ngukur jalan cari lauk pauk untuk minggu terakhir Ramadan. 

Seawal jam 8:30 pagi dah gerak ke Tesco Selayang. keluar awal pagi sebab masa ni jalan pon belom sesak lagi. pusing punya pusing, last sekali hanya berjaya angkut ayam, ikan jenahak, horlick, pisang, tembikai & sayur 2,3 jenis. itu pon dok melepak kat sana sampai ke tengah hari. apa yang di belek pon tak tahu le. hihihih. kendian balik rumah, simpan barang-barang sesambil rehat kejap. 

Dalam jam 3:00 petang sambung ngukur jalan lagi.. konon-konon nak pusing Aeon Big Wangsa Maju , sekali masa sampai mak aii!! kemahen lagi memasing parkir keta. sampai parkir atas jalan raya la. parkir dalam bangunan kompem dah penuh kan kalau tak masakan sampai ke luar parkirnya. tengok keta pon dah tahu. last2 sekali kona pi isi minyak keta je la. masing-masing geleng kepala. hahahaa.. 
pastu tanya nak pergi mana pulak??

Sudahnya kona ke JJ Au2 Setiawangsa. itu pon 2 kali jugak pusing cari parking. haru. ramai sungguh orang hari ni. pakat-pakat sibuk nyopping baju raya kot ^^
pusing punya pusing jupe jugak la parkir. main selit aje celah-celah mana yang boleh (",) janji tak halang laluan kan.. 

Duduk JJ lama juga. selesai apa yang patut. kendian singgah Param Setiawangsa nak cari Lai Chi Kang & karipap. pastu dapat bubur lambuk sebekas. teruih balik. sekali sangkut jammed le pulak. terkemut-terkemut keta bergerak. sudahnya sampai rumah jam 6:45 petang. nak masak apanya kan. memang dah lembik le.. 

Itu yang menjamu selera seringkas mungkin.
 alhamdulillah kenyang ya amat juga.. 


Hanya menjamah Roti Walnut + Tembikai + Karipap Daging & Karipap Sardin + Air Lai Chi Kang.. sempoi kan menu berbuka puasa pada 21 Ramadan =_=
Cer tengok pinggan tu. tahap tak larat giler. guna pinggan polistrene je. apa pon tak boleh.. 

pppssttt: kepenatan sudah. seharian memusing hari ni.. 

Previous
Next Post »
17 Komentar untuk "Sembang Sabtu -.-’"

Hehe ok gak kan. Pasni ira nak cari pinggan polisterin lah. Klu tak larat, xde org nak tolong. Penuh ler sinki tu..hhhuhuu..selamat berpuasa irrayyan.com

DAH LAMANYE TAK MKAN KARIPAP..TTBE TERINGIN :D

Asslmkm ciksu.. Ni kes ngukur jalan la ni eh sampai menu pun simple.. Hehe
Xpelah ciksu.. Jnji dpt berbuka kan.. :)

Asslmkm ciksu.. Ni kes ngukur jalan la ni eh sampai menu pun simple.. Hehe
Xpelah ciksu.. Jnji dpt berbuka kan.. :)

Okay lah tu...asalkan kenyang...rezki juga tu..

berapa juta agaknya yg dok kl ni ... setiap hari ada yg shopping raya kan . tembikai mmg x blh blah .

ayu semalam keluar naik motor ngn suami. sbb kelmarin dah terkena tsekat jem 2 jam kat bandar jb ni.hehe

sempoi betoi menu dia hihihi

tapi kalau dah ngukur jln mmg xlarat nak buat ape dah bila balik rumah

betul ciksu, sebenarnya, itu pun dah cukup kan.. dah kenyang rasa. tapi, bisalah. masa tengah dok puasa tu, macam-macam dok fikir. cukup ke taklah, nak masak itu , ini.. hihihi

Ini first timelah ni Ciksu suami isteri berbuka juadah sempoi bebeno yek. Kalau tidak, memang sedap je tengok juadah berbuka Ciksu tau!

Bulan puasa ni kepenatan dia lain macam sikit kan? tambah2 dgn cuaca panas skrang.

walaupun rgkas asalkan knyg kan

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF