Semperit Susu yang sedap dimakan..

Dah banyak ke buat sekut raya?? 
saya buat yang terasa nak makan dimulut je. baru dok ada 3 jenis sekut.
kuih siput rasanya macam tak lalu aje nak menggentel. huahua. 

SEMPERIT SUSU

 

Sumber: Fazianbatrisyia
Sumber Asal: Air Tangan Reen Khan


Bahannya:
250 gm Buttercup
1/2 tin susu pekat
100 gm tepung ubi
450 gm tepung jagung
1 sudu teh esen vanila
* sedikit pewarna yg digemari - sy tambah

Untuk hiasan:
Coklat Chips

Caranya:

1.  Butter dan susu pekat dipukul sehingga sebati tetapi tidak perlu pukul lama sangat..Jika pukul lama bila dibakar kuih agak kembang.  * Tambah pewarna jika mahu.
2.  Masukkan tepung ubi dan tepung jagung dan telah diayak sedikit demi sedikit. (sy tak habiskan tpg tu, tinggalkan sikit, sebab tgk adunan dah ok).
3.  Reen guna acuan semperit pecah 15.  Jika tiada boleh terap bentuk yang disukai. 
4.  Bakar pada suhu 150C 15 minit  - 20 minit.  Reen guna api bawah sahaja. Suhu kenalah follow oven masing2 ye.  (I follow....menjadi)


Semperit Susu yang diidamkan.. alhamdulillah.. 


hahaaa.. dah separuh adunan buat baru ceq teringat nak warnakan. apa pon tak boleh (",)
Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "Semperit Susu yang sedap dimakan.. "

Sue okje buat tadi.....tp kembang mcm talam dah haha......lagi.pun pencerap dia tak de yg besau so tak mau jadi bunga cenggitu huhu

ramai yg dok buat kuih ni..jeles..kaler2 bagi meriah

rajinnya...huhu kita takde langsung buat biskut raya semuanya tunjuk aje ;p

lahai comelnya.. rajin cik sue buat biskut.... kt x buat pun.. bnyk beli kerepek jer...

Akk x buat lagi. Plan nk buat utk ry. Sekali anak anak beli byk biskut utk dorang makan. So hold la dulu. Akan buat lepas raya.

Ciksu. Selamat hari raya. Maaf klau ada salah silap ye.

Ada jugak kat sini....sedapkan semperit susu...comel cam tuan dia.

semperit susu mrmang sedap...resipi sy xgune tepung ubi pun

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF