Udang Goreng Bercili

Gara2 terpengaruh masa tengok Azam Ramadan SU tengah hari kemarin. hahaa. Pn. Su masak Sambal Tumis Udang Dengan Petai. Sekali macam, alahai.. sedapppnya :)

So, apalagi.. kebetulan dalam esbok memang ada stok udang maka Pn. Su yang sorang ni pon sebok le juge nak makan sambal udang. cumanya ittew tak da stok petai la. guna apa yang ada dalam esbok. hujung minggu nanti baru top up barang dapur untuk seminggu pulakkan :p

RESEPI UDANG GORENG BERCILI


bahannya:
udang -gaul garam kunyit, goreng separuh masak, ketepikan

caranya:
tumis bawang besar, cili kering & belacan yang dikisar. biar pecah minyak
masukkan sos cili, garam, gula. biar sebati
masukkan air asam jawa. biar kuah kuah kering sedikit baru
masukkan udang yang digoreng tadi  + bawang besar yang dihiris bulat. kacau bagi mesra. 
siap
tabur daun bawang 

ppssstt: terpulang sama ada nak berkuah atau kering. 

Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Udang Goreng Bercili"

bestnya ciksu boleh masak...saya ni asyik xsempat nak masak je...

pehhh menyelerakan betul la.. sedapp oh

salam QR..
lahai..sedapnya sambl udang..nyum3.. :)

Terliur tengok udang goreng bercili....sedapnya..

hmmm menarik cara ciksue, boleh cuba ni. saya baru ni jer buat udang petai hehehee.

Rajinnya ciksu masak. maan dengan sape tu. Ciksu. Kurma yang akk beli tu x manis sgt pun. Sedang elok je

bulan puasa ni saya tak sempat lagi nak masak waktu berbuka

Nampak udang dah dibuang kulit tu, syoknya makan. Telan2 je kejap habis...

Rajinnya Ciksu ni. Udang memang favorite saya. Pendekata janji seafood je, favorite saya seorang kat rumah tu. Kalau masak udang, memang saya jelah yang kerja menghabiskan. Macam dah syok sendiri tapi takpa sebab saya suka :)

mantoppp! nak buat la jugak nnt :)

nampak sedap udang goreng bercili cik su ni...

sedap yg berkuah tak tecekik mkn ;p

menu bbuka hari keempat husna, sambal petai dgn daging..hehehe..

gulp. terliurrrrrr. hehehe. slmt bpose ciksu. :)

Ros suka berkuah.. emmm sedap.. udang, udang! balik kg semalam pun, p cari udang, hihi

hari tu baru buat udang sambal Sue.... untuk makan ramai ramai....nasiblah rasa dia ok sebab bila pose ni manalah nak rasakan...

Insha Allah... Bakal nk msk udang gak.. Tgk ler dua tiga hari lagi nih...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF