Tudung kanak-kanak


Akhirnya terpaksa ’resign’ juga..

Entry ni kesinambungan dari SINI

Setelah seronok dengan anak2 di tadika.. akhirnya, saya terpaksa akur menarik diri dari terus berkhidmat untuk anak2 tadika :’( sedey memang sedey tapi apa boleh buat. keselamatan saya perlu diutamakan. kerja di Tadika memang perlu menggunakan kudrat tenaga. masa dapat tahu mengandung tu, kandungan masih baru. so, memang tak berani nak buat kerja yang lasak2. perlu berhati2 namun segalanya saya berserah pada Allah swt. 
lagi satu memang ini perjanjian saya dengan cik abe masa mula2 terima tawaran berkhidmat dengan KEMAS. 

Alhamdulillah Allah makbulkan niat & doa saya sebelum berkhidmat di Tadika KEMAS.. 


Surat tawaran, kedatangan, salinan akaun bank & salinan ic yang telah saya potostet untuk tempoh setahun bagi tahun 2014. hanya tinggal kenangan sajok. 
 saya hanya merancang Allah yang menentukannya :)

Saya cuma sempat ke Tadika sebelum pembelajaran sesi 2014 bermula. pergi kemas apa2 yang patut. kendian terus inform dengan Cikgu Ika. cikgu2 lama yang lain dah tak ada sebab bertukar ke Tadika lain. hasil rombakan besar2an yang dilakukan pihak KEMAS Wilayah Persekutuan.

Perasaan..?
menangis dalam diam sebab terpaksa berpisah dengan budak2 kelas saya. saya rapat dengan dorang. suka layan dorang main, makan & nyembang2. semuanya tinggal kenangan yang terindah buat saya. hukhukhuk.


28 Comments

  1. kalau itu yang terbaik,teruskan...insyallah,ada rezeki selepas nie..

    ReplyDelete
  2. xpelah ciksu.. demi keselamatan kan.. nak xnak kena juga berkorban.. macam kta juga.. berkorban kerja demi nak duk bersama ngan cik abg..

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah, rezeki lain akan ada nanti. :)

    ReplyDelete
  4. kesihatan kena diutamakan sis :)

    ReplyDelete
  5. kesihatan diri dan kandungan sama penting jugak, tak mengapa...pasti ada rahmatnya nanti :)

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum qaseh...alhamdullilah lebih baik berehat dulu dr melakukan sesuatu yg akan memudaratkan...:)

    ReplyDelete
  7. moga ciksue dan kandungan baik2 aje :)

    p/s:nanti nana belek semula ye ciksue....xsempat lg nak belek,hihi...

    ReplyDelete
  8. in shaa Allah akan ada rezki lain nnt
    rezki anak mungkin :)

    ReplyDelete
  9. Wah :) akak dah hamil ya ? Alhamdulillah.Sabar ye & Take care :)

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah berita gembira ni... tahniah QR... takpe... insyaAllah ada rezeki lain... family lbh penting...

    ReplyDelete
  11. takpe demi zuriat kan cik su..pengorbanan tu nama nya ;)

    * tak balik kg ek..siannya raya kt kl -_-'

    ReplyDelete
  12. sabar ek kak sue, demi anak yang dinantikan selama ni. xpe dah stabil nanti leh apply masuk keje kan?..moga kak sue dan baby sihat ...

    ReplyDelete
  13. Wahhhh seronoknya.....bila taunya ni....hari tu mcm lum confirm kan .....Apa apa pun jaga sebaik mungkin.
    Akhirnya.....kan cik Sue...

    ReplyDelete
  14. Cik Su.....
    Cik Su...
    tumpang gembira tau tuk Ciksu..bakal jd ibu kan..wahhh Alhamdulillah.tahniah2

    ReplyDelete
  15. ye kak. kalau yg tu terbaik untuk akak.. akak teruskan.. inshaaAllah ada rezeki lain nanti

    ReplyDelete
  16. baut yang terbaik tau ciksu. takpe berkorban demi kesihatan diri.. Tapi, mesti budak budak tu sedih kan..

    ReplyDelete
  17. Insyaallah perancangan Allah terbaik..kadang2 utk dpt sesuatu kita kena korbankan sesuatu.

    ReplyDelete
  18. xpe. bukan kita tinggal sebab tak suka. tapi demi keselamatan diri. memang betul ape yang ciksu buat tu. jangan sedih ye :)

    ReplyDelete
  19. xpela cik su..ini utk kebaikan jugak...

    ReplyDelete
  20. Takpa Ciksu, jangan sedih-sedih. Lepas ni bolehlah main, gurau senda dengan anak sendiri pulak. Mesti kenangan terindah tu Ciksu :)

    ReplyDelete
  21. Jgn sedih2 ciksu. In shaa allah ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  22. Perrancangan Allah itu yg terbaik...

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah dah pregnant rupanya..tahniah..take care

    ReplyDelete
  24. demi anak..mak sanggup buat apa saja..

    ReplyDelete
  25. InshaAllah ada rezeki lain nanti

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin