EPHYRA membantu meningkatkan kesuburan wanita..


Cuma apa yang boleh saya berkongsi di sini ialah sebelum saya beli Ephyra di Karnival HALFEST 2013, saya sempat bersembang dengan kakak di booth Ephyra. Saya cerita la dekat dia yang saya dah lama kawin tapi belom ada zuriat & kakak tu cuma bagitau,

"cubalah minum Ephyra.. 

mana tau dengan izin Allah nanti ada 

rezeki.."


Saya amalkan Ephyra pada 9/10/2013 hingga bulan 12/2013, saya minum Ephyra secara berterusan tapi ada la juga skip 2,3 kali sebab stok lambat sampai. Sepanjang amalkan Ephyra segala minuman berkafein langsung saya tak sentuh. Cuma saya amalkan beras perang & jus buah-buahan.

Pada bulan 10/2013 juga saya datang bulan 2x. Pertama awal bulan & kedua hujung bulan 10/2013 tapi apakan daya tetiba saya jadi PELUPA. Manakala pertengahan bulan 10/2013 saya ke Langkawi sambut Raya AidilAdha di sana. Kenkonon bawa hati la. Malas nak balik kampung, asyik dapat soklan yang sama jek. Sapa boleh tahan telinga kan..!
Saya memang ada catit kitaran Mr. P saya setiap bulan. Masalahnya timbul pabila yang awal bulan saya catit dalam HP, yang kedua saya catit dalam KALENDER. Keduanya duduk di tempat berasingan. So, mana nak ingatnya. Bila dah tahu ada isi, mula la tercarik2 balik. 
Pastu dok ler senyum sensorang (",)

Apa daaaa..!


Bagi saya, saya hanya berusaha. Selebihnya izin dari Allah swt. Uols pon tahu kan pelbagai produk yang pernah saya cuba sebelum ni. Boleh tengok di side bar blog ada saya senaraikan. Saya nak berkongsi produk yang saya guna bagi Usaha Untuk Hamil 6 bulan kedua 2013. Hanya Ephyra semata. Untuk cik abe lain ye. Masing2 punya produk & keduanya ada kelebihan yang tersendiri & ianya membantu kami dengan izin Allah swt.




Sebenarnya saya amalkan Ephyra untuk kesihatan & kecantikan. ye ke!! 
Nak-nak untuk masalah parut di muka yang tak jugak hilang-hilang tu. Kiranya untuk kesuburan hanya satu kelebihan atau bonus yang saya perolehi dengan izin ALLAH swt. Lagipon sedia maklum yang Ephyra kan memang membantu meningkatkan KESUBURAN WANITA kerana KANDUNGAN Ephyra yang KAYA DENGAN VITAMIN & MINERAL. 

Uols boleh baca dalam entry INI.

Kenapa saya kata macam tu?
sebabnya saya tak jangka pon yang saya mengandung sehinggalah saat MR. P saya dah lambat bertandang. Itupon saya tak kesah sebab tak nak pikir sangat. Buat don't know je. Yang saya rimas sangat bila cik abe asyik dok bertanya dah datang bulan ke belom. Itu pasai saya ajak cik abe pergi beli UpT tu. Ditambah pulak bila Kak Amiza pon suruh saya buat UpT test tu. Kalau ikut hati saya memang saya takkan beli le. Muahahaaa. Bila goggle pelbagai jawapan ada. Lambat datang bulan belum tentu lagi mengandung. Kadang2 sebab lain mungkin perubahan hormon. Memang tak terpikir pon tentang Mr. P. 

Seingat saya juga masa bulan 11/2013 saya sibuk sangat2. Maklum le penghujung tahun kan. Antaranya saya sibuk dengan aktiviti di Tadika. Dengan persiapan sebelum tutup sekolah & mini konvokesyen pelajar 5 tahun. Saya ingat lagi masa tengah kemas2 dapur kat Tadika kan, saya siap tolak 2 biji peti ais 2 tingkat tau. Tolak kabinet dapur la, kenkonon nak ambil mood baru di tahun 2014 (",)

 Minggu pertama cuti sekolah, kebetulan adik ipar nak pindah rumah. So, sibuk pulak tolong adik ipar pindah rumah. tak angkat berat cuma dok ulang turun naik tangga & tolak2 apa yang boleh ditolak. Hahaaaa. Masa tu kami laki binik pergi Kajang naik moto je. Balik lewat malam pulak tu. huhuhu. 

Penghujung bulan 11/2013 saya sempat lagi pergi karnival Jom Heboh di Bukit Jalil. Naik LRT je masa tu pergi sana. Dah tu kemahen jauh menapak berjalan kaki tau ^^..

Dan yang paling tak sangka rupa-rupanya ada hikmah disebalik kesukaran untuk teruskan pengambilan Ephyra kotak ke 3. Patut la macam2 halangan yang terpaksa saya tempuhi sebelum nak masuk kotak ke 3 tu, rupanya ada sebab musababnya yang saya sendiri tak tahu pon. hu hu hu. Sebaliknya hanya Allah Yang Maha Mengetahui segalanya yang tersirat (:
Bila dah dapat stok Ephyra tu terus saya minum sampai tinggal 7 sachet terakhir. 

Alhamdulillah tak ada apa2 effect terhadap kandungan saya masa tu dengan saya dok buat pelbagai aktiviti diluar jangkaan saya. Dengan saya masih minum Ephyra memang tak dinafikan dapat tenaga & semangat yang luar biasa bila mengamalkan Ephyra sebagai minuman supplement harian.



Kalau diikutkan perkiraan yang saya buat, kandungan saya masa tu baru nak "menjadi". Allah Hu Akhbar..!

Serius..! saya memang tak tahu menahu langsung tentang keadaan diri masa tu. Alhamdulillah Tuhan melindungi permata hati kami. 
Tiada kejadian yang pelik2 berlaku sepanjang ’ketidaktahuan’ saya ittew.

TERIMA KASIH EPHYRA sebab meningkatkan tahap kesuburan saya. 
Ini kerana selepas masuk bulan kedua tahun 2013, Usaha Untuk Hamil saya, 
salah satunya supplement yang saya ambil untuk diri sendiri hanya EPHYRA SAHAJA, selain berusaha dari segi luaran. Untuk dalaman hanya EPHYRA SEMATA tiada yang lain saya amalkan, memang tak da campur aduk dengan mana2 minuman supplement lain. 

Saya sentiasa ingat nasihat Dr. Hamid Arsyad :)


Previous
Next Post »
33 Komentar untuk "EPHYRA membantu meningkatkan kesuburan wanita.. "

Alhamdulillah semuanya dengan izin allah kan QR..jaga diri

Alhamdulillah...
tahniah dear..gembira akak dgr..
maaf sbb lama tk dtg jengah adik kak sini..
berkat kesbran dan doa semua..adik berjaya pregnant...
semuanya dgn izin Allah...
AllahuAkbar..Allah lindungi adik dan permata hati dlm rahim adik..syukur..
Jaga diri ye dear...semoga semuanya baik2 sj higga bersalin...ameen..

Wahhh... tq sharingg... ape pn tahniah... tak sabar pulak nak tengok baby die pulak...

usaha tangga kejayaan... alhamdulillah.. jelesnye...hihihiihi...

Alhamdulillah... seronok baca cite sue ni... dh ramai berjaya mengandung slps minum ephyra...

Alhamdulillah... syukur Alhamdulillah..
Ciksu, tiba2 ros teringat dulu ciksu ada nasihat Ros teruskan minum Ephyra.. patutla.. Ros sempat minum sekotak je ciksu.. huhu.. InsyaAllah akan diusahakan...

Alhamdulilah. usaha. memang Allah suruh kita usaha. tak kira la dengan ape cara sekali pun. Alhamdulilah dengan izinNya :) syukur semuanya dalam pelihara Allah :)

Alhamdulillah, akhirnya ciksue bakal menimang cahayamata..sebak rasa, tumpang syukur dan hepi untuk ciksue :)

Alhamdulillah....syukur & tumpang gembira untuk ciksue:)

p/s: nana google da tajuk ciksue bagi tu,hihi...da jumpa...memang ada perasan sebelum ni gambar tu di page ephyra xsilap...boleh pulak tak perasan ada link blog ciksue pada gambar...^^ pandai sungguh ciksue sorok ye.....ciksue nanti da bersalin jangan lupa update di blog ye....moga dipermudahkan urusan bersalin ciksue..amin... :)

baby girl ke boy ni???^^

asslmkm ciksu.. Allah uji ciksu selama 6 tahun. tak sangka kan, kerana percubaan dgn ehpyra, dapat keizinan darinya.. :)

*teringin nak tengok gambar penuh ciksu time prgnt ni.hihi

Alhamdulillah....usaha tangga kejayaan....semoga kandungan Sue sehat dan Sue juga talada masaalah lesihatan...bunda pun tumpang gembira sama...Lepas ni jangan saja2 nak kerja kuat ..angkat berat bagai.... Jaga kesihatan dan jaga pemakanan....:)

Alhamdulillah kita hanya usaha kan ciksue..Tahniah sekali lagi..sama macam preganatkan afia dulu nak jogging ada saja halangan,tu pun sy skipping juga kt rumah,nasib baik takde apa2..hehe

tak pernah makan produk nie...lagipun tak mampu nak beli hihihi....produk nie memang elok...

hihi, ephyra pun banyakkan susu kak, alhamdulillah susu saya masih banyak sampai skang, rezeki Allah walaupun dah stop ephyra sebelum raya hari tu...
selain tu, dengan izin Allah AINUL cerah ja, padahal saya dan abang xda la cerah mana pun,, saya amalkan masa 7 bulan,,,

Alhamdulillah sue.. Allah SWT buka jln y mudah buat sue.. sue serasi dgn produk ni. Sbb tu kns sntiasa berusaha n mencuba serta tawakal... pasti dlm byk2 usaha y dilakukan akan diperkenankan

Alhamdulillah sue.. Allah SWT buka jln y mudah buat sue.. sue serasi dgn produk ni. Sbb tu kns sntiasa berusaha n mencuba serta tawakal... pasti dlm byk2 usaha y dilakukan akan diperkenankan

Harapnya jiran depan rumah ni google n nk mencuba ephra ni. Akak dah bgtahu dia pasal ciksu.. dia pun dh lama cuba nk mengandung.. dia kata nk google tgk..

Alhamdulillah. Serasi dgn ephyra.

Assalamualaikum ciksu.. alhamdullilah. rezeki sampai akhirnya.. sheila pun teringin nak guna ephyra, sekali check UPT naik double line. hahaha pasni nak try gak ephyra, banyak sangat parut2 keluar lepas bersalin. haha sebab meneran kuat nak lahirkan Adam. jerawat timbul itu time juga. hihiii

Alhamdulillah, akhirnya berhasil juga. Nasib baiklah masa tak tahu tu, takda apa-apa yang berlaku. Rezeki besar Allah bagi pada Ciksu yang kuat berusaha dan sabar menunggu.

Alhamdulillah

Nk suggest kt kwn gak la cmni.mn la tau Allah bg rezeki lps minum nti

Alhamdulillah akhirnya Ephyra yg rasi dgn cik su ye...

Eh komen Nana xda ye ciksue?masuk spam ke? ^^

I'm happy for you kakak :)
Allah.. jagalah mereka ini..
ameen

Alhamdulillah akhirnya usaha su meebuahkan hasil

Lama tak singgah sini sbb pyh nk bw guna hp.. Tahniah cik su. Alhamdulillah rezeki cik su dah sampai.. Tahniah..tahniah..tahniah..

usaha tangga kejayaan kan.. sy bulan posa baru ni mmg x blh minum ephyra langsung tekak jadi perit.. sebelum tu okeyy jew.. ni dah raya baru sambung minum balik... agaknya posakan kurang minum air tu yg tekak perit kot.. ntah memandai jer...

Mungkin cik Sue serasi dgn Ephyra nikan....mana mana yg nak mencuba boleh jugak kot manalah tau dengan izin Allah kan Cik Sue

Alhamdulillah rezeki..

Myra minum gak ephyra dah kotak ke3, tp skrg stop insyaAllah akan continue lg.

Alhamdulillah... Dgn izin Allah jua...ephyra dpt mmbntu..

sy rasa pemakanan tambahan ni mmg dgn izin Allah membantu. masa nak dpt no. 2 sy tgh mkn SS Solution Zhulian. nak dpt anak no. 3 sy tgh mkn Herbalife. Kawan2 sy pulak masa tu ramai yg ambil produk Zhulian...apa ke nama lupa nama produk. Semua preggy...seronok kami semua dapat anak sebaya

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF