Jagung baik untuk ibu hamil

Uols suka makan jagung tak? saya suka sangat2.. nak2 kalau dapat makan jagung rebus atau cucur jagung.. 
 "alahai sedapnya la kan.."

Rupa-rupanya jagung mengandungi sumber asid folik, magnesium, besi & fosfor.. itu sebab jagung dapat memberikan manfaat kesihatan yang baik kepada ibu hamil & bayi.

Selain itu, jagung juga dapat 
mencegah kekurangan berat badan pada bayi yang baru lahir dan menurunkan risiko bayi lahir cacat. kita hanya mengamalkan pemakanan yang sihat, 
risiko bayi lahir cacat atau sempurna, itu semua kerja Allah.

Jagung juga turut membantu dalam aktiviti pelawasan.. hihi.. 
sesiapa yang ada masalah sembelit, boleh la amalkan makan jagung.
in shaa Allah, nanti memudahkan juga.. hihi.


Previous
Next Post »
17 Komentar untuk "Jagung baik untuk ibu hamil"

Asslmkm ciksu.. Xthu pn klau jgung tu elok tuk orng prgnt jgk. Klau jgung buat sayur tu selalu la mkan. Jgung yng biasa tu xde pun mkannya..

MJ suka makan jagung jugak..

Takpe cikSu, jagung senang dapat boleh la makan selalu sebab elok untuk kandungan jugak kan ;D

jagung rebus paling sy suka...sedap

hujung2 pregnancy saya selalu kena cherry berry.. lagi musim raya ni.. makan tak bertapis..haha

Saya sangat suka jagung. Direbus ke, dibakar ke, dibuat air jagung ke mahupun bubur jagung semua pun okey je pada tekak saya.

jagung mmng pebret sy la sedap lgi2 buat cucur ;p

Waa.. byk khasiat jagung ye.. lg2 utk org pregnant. Asya suka sgt mkn jagubg.. lya plok suka mkn jgung bakar

Suka jagung rebus dan jagung bakar..

Baru tau. Tapi jagung memang sedap.

sy teringin nk mkn tp xbleh sbb kalo mkn msti ceri beri...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF