MGTT usia kandungan 7 bulan...

Buat MGTT kali ke 2 pada 19/5/2014. kali pertama pada 15/1/2014.

Bacaan darah semasa berpuasa 4.4.. bacaan darah selepas minum air gula 6.7 
yeay.. yeay.. bebas dari kencing manis (",) cukup2 seriau + takut kalau kena buat BSP. alhamdulillah, berjaya lepasi kesemuanya.. 


haaa.. ni la ghope air gula yang saya kena minum hari tu. rasanya enak bangat. haaa, gitu ^^ pon kena guna taktik yang sama macam hari tu juga. kena sekali harung.

sekali ambik darah untuk Hb ^_~
setiap kali ambik darah untuk Hb, bila nak tengok hasilnya pasti berdebar2.. tak tau nape.. 
teruja sangat bila dapat tau resultnya. 

selama 9 bulan mengandung alhamdulillah Hb saya okje ^^

kekal di tangga ’belas-belas’ sehingga saat nak bersalin. 
in shaa Allah next entry saya berkongsi tips/ petua naikkan Hb pulak ye -_°









Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "MGTT usia kandungan 7 bulan..."

ayu ni berat naik lak nak masuk 5 bln. kena pantau 2 weeks. kalau naik banyak lg. misi suh minum air gula. pdhal bkn naik banyak. cume balik berat asal sblm morning sickeness... masa ayu muntah2 teruk tu berat turun. lepas baik muntah.. naik balik berat asal...hihi

Asslmkm ciksu.. Haaa.. Tgk air oren ni seriau.. Naik kembang anak tekak.. Tp nurse ckp lpas bersalin kita kna buat minum air gula lg sekali. Aduhai..

Assalamualaikum ciksu, sheila minum air gula 2 kali. alhamdullilah takda sakit apa. HB pun lawa je sepanjang pregnant. ehh mimie, knp lepas bersalin nak kena minum air gula lagi sekali? sheila langsung takda kena minum lagi pun.. awak ada sakit apa2 ke sepanjang mengandung ni mimie?

owh ada perisa oren lagi tu.. kawan Ros pun ada yang kena minum. tapi takde perisa.. aduhai..

erkkkk...teringat ms minum ritu.sobbbs...akak kena kncing maneh

tahniah... hihihi... nak tengok gmabar baby...

Air gula warna tu? Rasa saya masa saya kena minum air gula tu, jernih je airnya macam air gulalah. Sedap bangat eh Ciksu? Nak minum lagi ke? Hahaha ...

wahh air oren siap pulak camni ye. jijah dulu gula glukos tu tau.. bancuh sendiri.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF