Tanda2 saya hamil...

Oke apa yang saya nak share dalam entri ni ialah PENGALAMAN saya sendiri.
Pertama kali, seharusnya diabadikan, esok2 boleh rujuk kembali.
 So, masa berlaku tu memang tak da la nak pikir dalam2 kan. 
Ini pon selepas dah tahu diri mengandung, barulah terdetik dalam hati..
"ooo.. patut la rasa macam tu.." ~sambil sengih sengih dok ingat balik ~ 

Antara TANDA TANDA YANG SAYA RASA HARI TU IALAH :-

SAKIT BELAKANG
Ye, saya sakit belakang yang teramat sangat. Siap merungut lagi kat cik abe nak pi mengurut. Tapi cik abe buat dengar tak dengar je. Bukan pe cik abe memang tak galakkan sangat pon untuk mengurut ni. Lenguh tu sehari je saya rasa tapi memang terasa sangat2. Bila nak tido malam saya suruh cik abe sapu MINYAK CNI. Alhamdulillah, lepas gosok MINYAK CNI tu, dapat le tido dengan lenanya. Esok pagi bangun dah tak rasa sakit lagi :D

SESAK NAPAS
Ingatkan dah lega sakit belakang tu ok la. selang beberapa hari lepas tu saya sesak napas pulak. Sesak yang bukan dibuat2 ok. Sesak yang saya rasa macam dah tak cukup oksigen. Pelik jugak kenapa. Dalam hati dok takut sakit pa pe je kan. Siap kena perli dengan cik abe tau. Tu la asyik makan tido je, exercise tak nak langsung. Haa, kan dah kena sebijik. Tahan telinga je la :D kemdian saya amik MINYAK CNI sapu kat dada, urut2 sikit. Lepas tu oke. Alhamdulillah..!

  TERINGIN NAK MAKAN
Saya pon tak pasti masa ni. Tapi seingat saya memang ada ajak cik abe ke ROSDET TOMYAM sebab nak makan somtam. Jangan tak tau, habis ok saya makan somtam tu. Cuma tinggal kuah je saya tak hirup. Kikiki. Salah satunya sebab sedap. Udang kering + kacang goreng dia tu. Dua kali juga saya repeat makan somtam dalam minggu tu.

 Ini dikira MENGIDAM ke..?
Setahu saya, kalau mengidam tu dia makan sikit je, setakat amik rasa kan. Betul tak?

MERAJUK
Sebelum2 ni pon memang la ada merajuk juga tapi merajuk yang ini pelik sikit. 
Kesnya sebab cik abe tak dapat cuti nak ke Majlis Pertunangan Kak Long. Saya siap kata kat cik abe, takut tahun depan (2014) tak berkesempatan nak pergi. Mana la nak tau kan kot2 ada apa2 yang menghalang nanti tak dapat nak pergiSiap menangis la. Hahaa. 
Ntah pa pe la cik su oii :D

(ternyata tepat sekali ramalan saya ittew,
 esok 8/8/2014 kak long akad nikah, sabtu (9/8/2014) kenduri. 
macammana nak pergi, sedangkan saya tengah sarat. 
majlis kenduri di Batu Maung, Penang.. huhuhu)

KERAP NAK TERKUCIL
Bagi saya normal je kot. Saya memang jenis kuat minum air kosong. So, memang tak da rasa pelik le kan. Rasa macam biasa je. 

CEPAT LAPAR
Buka je mata sesubuh sapi tu, terus cakap kat cik abe
"lapar la.."

PERIOD LAMBAT
Ini yang paling ketara. Oke yang ni saya perasan sebelum 31/11/2013 lagi. Sebabnya period terakhir saya ialah pada 31/10/2013. So, saya budjet period akan datang awal la 
kan. Bila lambat sehari dua tu, ok lagi la. buat tak tau juga. Sampai la hari ke 17 baru gatai tangan nak goggle. Hari ke 18 baru berani beli UpT test. Itupon lepas call comfirm dengan Pengasas Ephyra Kak Amiza.


Ini je la tanda2 yang saya dapat ingat & rasa. Lain orang lain tandanya kan ^^


Previous
Next Post »
34 Komentar untuk "Tanda2 saya hamil... "

akk dah mengandung..berpa bulan dah?tahniah3..doakan sy pulak..:)

Assalamualaikum ciksu. hehehe pengalaman mengandung ni indah. sheila cuma perasan sebabnya cepat lapar. baru habis makan satu pinggan, nak tambah sepinggan penuh lagi. hahaha sebab period kita langsung tak teratur sejak nikah. so tak terfikir pasal pregnant pun. suami yang suruh buat upt. esok pagi tengok double line terus nangis macam kena pukul. ahhahah lawak bila teringat balik ~~~

Alhamdulillah CikSu... Doa CikSu dan weolls semua termakbul dan diizinkan, jaga diri baik2 yer... Dan semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT, Farah doakan sentiasa untuk sahabat maya yang seorang ini...

Asslmkm ciksu.. Lain orng, mmng lain kisahnya.. Hehe. Tp mcm klakar je bila ingt blik kn.. Semua tu knangan sngt kn.. :)
*bila la bby nk kuar ni..xsabar nk tgk.. Hihi

lebih kurang jugak cik su...take care...tak sabar nak tgk bby

Sy yg last sekali tu lah tndanya... Pastu tgk si suami mabuk semacam aje... Cepat2 beli UPT... Hehe

byk juga tanda tanda su hamil...sy nih lg la lgsg xde tanda...

Seronok mengalami semua tanda ni kan? Memikirkan ciksu dah nak bersalin ni akak happy tul... berkat doa tak putus, akhirnya menjadi juga.. ai.. tak sabar la nak tunggu baby keluar ni...

Salam..tahniah!Cuma nasihat saya jgn urut kuat2 sangat.sebab baru lagi..

cik su letak la pic yg sarat mengandung tu!xsabar ni..hehe

hehe..pasni jga kndungan elok2 ye ciksu..jga kesihtn dri ngn baby yer..

Semoga anak dan ibu selamat..jaga diri

tahniah... seronok dengar cerita akak.... :D saya dah kahwin jugak, tpi belum ada rezeki... :D

huhuhuh tahniah su. semoga Allah permudahkan

Salam Aidilfitri
lama x singgah sini. Tahniah. jaga diri

Alhamdulillah, syukur. Tahniah dear.. Semoga ibu dan bayi dlm kandungan sihat dan dipermudahkan semuanya.. Amiin ya Rabb..

ololo...tak sabar nak tengok baby ciksue:)

tahniah kak.. alhamdulillah kak merasa utk hamil syukur kan kak! jaga kandungan baik2.. jangan cepat emosi.. pikir yg baik2 utk anak :)

cik sue dah scan ker?? dah tau jantina belum ni?? dulu sy ngandung pun sakit belakang masa tu tak tau ngandung sy ingatkan sy nak period.. semcm jer sakit blkg.. kurang kalsium agaknya.

Cepat lapar dan sensetif tu sama dgn kakak CikSu. Tapi nasib baik abang ni sabar orgnya...

Selalu kena kawal juga perasaan bimbang anak ikut cara masa kita pregnant kan..

saya pun sebelum sedar pregnant anak pertama dulu sakit belakang dan asyik terkucil jgk.. yg lain-lain dah tak ingat..hehe..

ops, anyway.. tahniah cik sue... berkat usaha dan tidak putus asa cik sue berbaloi..

Tengah tunggu hari nak bersalik ker ni sue? Good luck dan selamat meneran. Smoga urusan dipermudahkan olehNYA.

SAya dulu tanda² pregnant rasa mcm nak period tapi tak period².

ada tnda alah2 pening2 lalat tak ;p

ALHAMDULILLAH DAH NAK MENUNGGU HARI RUPANYA..SEMOGA SEMUANYA DIPERMUDAHKAN..KALAU mv PREGNNT SATU JER TANDA MUNTAH TAK HENTI2..

lebih kurang sama gak tanda2 mengandung ni sis..dulu akak mcm tu jugak.. akak mmg kuat makan masa ngandungkan Pa'e dulu..hihi

Tahniah ciksue akhirnya Allah makbulkan jugak doa ciksue kan... jg diri leklok tau...

Seronok baca pengalaman cik Sue ni :D

samalah kita. masa preggy asyik lapar je. alhamdulilah takde masalah dengan makanan. kesian tgk orang yang tak boleh makan tu

Bila ni Ciksu baby nak keluar? Tak sabar-sabar nak tunggu. Jangan buat cerita throw back pulak nanti. Kita semua nak tengok gambar baby lepas lahir. Tak mahu dah kisah suspense thriller macam kes mamanya disahkan mengandung tau :)

alala.. sweet je part merajuk tu :)

salam cik sue...alhamdulillah tahniah..cik su dah pregnant, akak nak kepastian baca entri2 cik su yg lepas2 nih...akak rasa gembira utk cik su, jaga diri ye..semoga segala urusan cik su dipermudahkan...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF