Kehilangan..

last update blog jumaat lepas kan.. sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..
hari jumaat petang, lepas update blog saya tertido sekali dengan permata hati..
kebetulan mak saya pula tengah siap2 nak pi umah kenduri dalam kampung. masak2 untuk tahlil malam tu sebab ada kematian..

tak lama lepas mak saya pergi rumah kenduri, tokcik saya sebelah ayah datang ziarah pulak. tak lama lepastu, mak kena panggil balik.. hihihi.. lepas je tokcik balik, adik ipar saya 
pulak datang ziarah.. tengah mak kelam kabut dok nyiapkan makan malam untuk jamu adik ipar saya tu.. tetiba !! 

isteri pak sedara saya tipon bagitau pak sedara saya (abang mak saya) pi hospital sebab demam.. masa pergi tu tak da la lemah sangat.. nak dijadikan cerita, masa mak sedara saya bagitau tu, dia dah nangis2.. katanya pak sedara saya tu dah tenat.. masa tu masih di zon merah.. selesai menjamu tetamu, mak saya pon gerak pi hospital dengan ayah & adik no 4.. tinggal le saya dengan adik no 3 di rumah.. asal nak ikut tapi memandangkan saya ada anak kecik, tak jadik le nak ngikut pergi ziarah.. lagipon dah malam kan.. 

tunggu punya tunggu.. dekat koi 230 pagi (27/09/2014) juga la mak saya sampai rumah..
mak saya balik sebab tak bawa ubat risau takut2 pening kepala.. kena tido jugak.. kononnya nak pergi semula la lepas balik tido tu.. sebelum mak saya balik, pak sedara saya dah ditolak masuk ke WAD ICU.. mak saya sempat la pegang kaki tangan pak sedara.. mak kata sejukkkk je !!! bebola mata pon dah tak bergerak.. tapi tak da la pikir negatif..
elok aja mak saya nak masuk tido, dalam pukul 315 pagi telepon dah bunyik !! 
sekali mak jang saya yang misi kat hospital bagitau pak sedara saya tadi dah meninggal dunia.. 
Allah!!! rasa macam mimpi je..  

sedangkan pak sedara pi hospital lepas solat jumaat.. sebelum isteri pak sedara bagitau mak saya, katanya pak sedara baik2 aja boleh nyembang.. walaupon demam.. pak sedara memang ada masalah jantung & gaout.. nak dijadikan cerita sebelum demam tu ayah + pak sedara ada pi surau dengar orang mengaji.. lepas majlis, ada makan2.. ada sambal sotong.. pak sedara pergi makan.. hakikatnya arwah dah tahu yang dia memang tak boleh makan seafood sebab penyakit gaout tu.. kaki bengkak + sakit la bila makan sotong tu.. berdenyut2, itu yang boleh demam tu.. bisa.. itulah orang kata.. itu semua penyebab je.. sedangkan dah tiba ajal arwah.. tak lambat walau sesaat.. itu janji Allah.. 

yang buat saya terharu tau uols sebab apa.. meh nak citer..
saya balik kampung hari sabtu (13/9/2014) esok tu (14/9/2014) arwah dah sampai rumah mai melawat saya dengan permata hati.. orang pertama mai melawat kami dua beranak.. awal pagi pulak tu mai.. siap dok meriba + agah2 lagi dengan anak saya tu.. oke lagi la..
selang 2,3 hari arwah mai lagi rumah saya.. 
mai malam.. kebetulan malam tu ada gusti kan.. arwah memang suka layan gusti dengan ayah saya pon.. geng la.. anak saya pulak tak mo lena.. arwah ajak anak saya nengok gusti 
sekali.. haaa, sekali ayah saya pon ambik la anak saya bawa keluar tengok gusti sekali.. layan la dorang 3 orang..

yang paling saya sedih.. sebab apa tau.. arwah ada belikan saya kuih talam.. 2 jenis.. satu jenis perisa pandan, lagi satu perisa coklat.. kendian mak saya bagitau la tak berani nak bagi makan sebab saya belom habis pantang lagi.. pastu mak saya pon makan le ramai2 dengan orang yang sihat.. 
sebelum2 ni setiap kali saya balik kampung memang saya akan ziarah arwah.. last saya ziarah arwah masa balik kampung bulan 5 hari tu.. ditakdirkan pulak arwah datang ziarah saya dalam keadaan saya tengah berpantang..
arwah meninggal masa saya dalam 49 hari selepas bersalin... 
alhamdulillah.. saya lepas pantang dah masa tu.. kiranya dapat la ziarah arwah buat kali terakhir :(

setiap tahun kami terima berita kematian dari ahli keluarga terdekat.. 
paklong meninggal , abang mak saya yang sulung.. tahun lepas (21/3/2013) sehari selepas genap setahun pemergian arwah adik saya  (20/3/2012).. yang baru meninggal ni abang mak saya yang no 8 (27/9/2014).. sebelum tu paklang saya yakni abang mak no.3 meninggal pada (28/8/2011)..

kehilangan yang amat bermakna buat mak saya & keluarga kami.. 
al-fatihah.. 



Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Kehilangan.."

Sebak ayu baca..alfatihah utk arwah..

Al-fatehah utk arwah..smga dicucuri rahmat

alfatihah.. nak2 org yg rapat gan kita mmg rasa kehilangan

Asslmkm ciksu.. Salam takziah ya.. Semua ketentuan Allah..

innalilah wainalilah hirajiun.

betul semua tu penyebab je, yang utamanya dah ditentukan ajalnya. takziah ciksu

Takziah awak...semoga roh arwah dicucuri rahmat Allah sentiasa...kita yang masih hidup ni kenalah sentiasa beringat coz ajal maut tak kenal usia...

Innalillah srmoga rohnya ditempatkan dlm golongan org beriman

Allahuakbar. Sedih baca entri ni. Sesungguhnya janji allah tu pasti.

salam takziah buat awak sekeluarga..semoga terus tabah hadapi dugaan ini..

Semoga roh arwah dicucuri rahmat

semoga roh mereka yg pergi dicucuri rahmat...

sedih lak akak baca

Innalillahiwainnailaihirojiuuunnn... huhuhuhu.. :(

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF