Sabar ye..

alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah.. 
akhirnya habis juga pantang 44 hari. lega sesangat. maklum le masa dalam pantang kemahen banyaknya pantang larang yang nak kena ikut. itu tak boleh, ini tal boleh.. sudahnya baring aje la khojenya.. sampai naik kematu badan ni. hahahaaa
mencabar hokey!! nak2 pulak saya balik sambung berpantang di kampung.. fuhh!! lagi banyak dugaan. dugaan makanan hokey!! udoh le sekarang ni musim buah2 kayu.. lagi la. menengok sesaje deme menjamu selera ^_~

entry baru belom ada masa nak mengarang. hat yang dok publish tu semua yang dikarang sebelum bersalin.. kena pandai2 curik masa sekarang.. malam konfem lena awai. nyusu anak sekali dengan saya terlena.. nak bangun semula memang tak laaaa jawabnya..

apa yang penting sekarang ni, saya perlu selesaikan blogwalking ke blog kengkawan yang setia menyinggah jenguk saya sepanjang saya cuti berpantang..
uols tahu tak, komen dok menunggu mencecah 500 ++ huahuahua.. nangis sambil lap ayaq mata baq hang!! terharu sesangat dengan uols yang tak jemu2 singgah ke mari & tinggalkan komen bertanya khabar saya & permata hati..
sayangnya uols dekat kami kan.. hikhikhik..
sabar ye.. :) 

hari ni baru hari ke 48.. 
saya masih lagi bertungku, berbengkung & mandi air halba.. 
in shaa Allah akan cuba ikut nasihat ACIK ERNA.. 
saya nak cuba berbengkung & mandi air panas hingga hari ke 60.. sesambil tu sekarang ni 
cuma tunggu masa nak pi ngurut dengan chu mah selepas bersalin buat kali kedua pulak.. 
bila???
entah la.. rasa2nya sebelum raya kot.. sebab selepas raya kedua dah nak balik perak kendian terus balik kl. 
tengok!! sibukkan.. hahaha..

pa pe pon saya nak ucapkan 
terima kasih.. terima kasih.. terima kasih :) 
buat ahkak2 di sini, di sana, di sinun & di mana2 saja yang sentiasa mendoakan untuk kami sekeluarga..
nah kiss sikit 
mmmuuuaaahhhhhhhhhhhh ^_’ 
Previous
Next Post »
30 Komentar untuk "Sabar ye.."

confirm selim melim ni, pantang bersungguh... chaiyok...

perghh sis dhsytnye 500 komen hehehe..

Yeayyyy...raya...hahaha...

Cepat lah tunjuk baby ciksue. Nak tgk sangat ni ☺

Terbaca entri lama okje kebetulan ada awak komen tu yg teringatkan awak terus dtg menyinggah...
Syukur dah habis pantang yer....hihi gitulah gamaknya QR nak kembalikan bodi ke asal katanya.... Mana gambar baby....

Lamanyaaaaaaa saya tak menjengah blog sendiri, inikan pula blog orang. Tiba2 jer baca awak dah berpantang! Dah bersalin! Bila pregnant nya! *lama sangat ke saya rehat blogging ni*

Syukur Alhamdulillah akhirnya dikurniakan rezeki anak oleh Allah SWT. Semoga ibu dan anak sihat walafiat ya dan saya doakan yang baik-baik untuk awak ya. aamin.

alhamdulillah..akirnyer habis jugak kan...
mesti cik su happy ni...

Asslmkm ciksu.. Jap je dh hbis pntng ye. Sy bru 9hari. Hikhik.
Brpntng ni mncabar bg sy tang mkan. Naik jemu mkan mknn sama. Dh la rndu nk mnum aissssssss.. Tp xblh.. Hehe

wahhh bagus2 pantang smpi 60hari msti selim melim nih mandi ayaq hangat kan... ;p

As'salam dik sue..camne ye,bestny dh abih pntang..merdeka lah sikit kan..hii..tp still kena bpntang lg. tk sabar nk tengok permata hati sue...akak plk duk debar2 ni..:)

Alhamdulilah dh habis pantang..jaga betul ya smp 60 hari..sy lepas pantang 44 hari ja bedal semua..tu yg tak tua lagi pun dh sakit2.huhu

Takpe ciksu. Kmi semua sabar menunggu ciksu. Hihi. Dahulukan yg mana penting k.. waaaa 500+-? Sila tabahkan hati dan gagahkan diri membalas jejak . Hihi. Rindu ciksu!

Alhamdulillah selamat dah ciksu berpantang! moga ciksu n baby sihat2 belaka yer..

Ooo balik pantang kat kg juga ya. Aritu masa dlm msj ciksu bagitahu nak pantang kat kl je. Bagus lagi kat kampung, ada mak jaga ... mula2 ni pasti kena buah banyak ubahsuai masa dan keadaan nk serasikan dwngan kehadiran orang baru. Apa pun moga semuanya ok. Jaga diri.. mak sihat, Rania pun pasti ceria dan sihat.

dah lama jugak tak jenguk ciksu kita. Alhamdulilah selamat dah bersalin. sama la kita masa pantang dulu asal nyusu anak je mesti kita pun tertido sekali hahahahahaha

Mak awal2 pesan. Mengenai mandi air panas tu...

Tahniah dear...Akhir selesai jugak berpantang...buah-buah kampung memang sedap bikin teringin je nak makan...tapi bawak2 bersabarlah yekk

Singgah sini... da habus da kan ... sekejap je kan tinggal nak tunggu gambar baby je... hehehem.. tak sabar

take ur time ye..jaga diri, jaga kesihatan baik2..hugs kisses for baby :)

As-salam... salam kenal.
Singgah sini

amboi, banyaknya komen tak approve. take care ye ciksu. tak sabar nak tgk baby comel dia.

Gigihnya berpantang sampai 60 hari. Sya dulu memang 45 hari terus ngap mcm2..tak tahan oo.. Lagi2 plk masa tu hari raya.. Hangus sudah impian nak pantang sampai 100 hari.. Ghahaa

Akhirnya kan. Akk mmg buat sume tu cukup 44 hari. Tp x pernah buat sampai 60 hari.

kalau blh hujan dgn gerimis punkena elak cik sue.. mmg kena pnatang tu yg buat bdn mudah sakit².. eloklah cik sue amalkan mandi air panas... beli hilter siap² kat blk air senang... tgl psg jer cam kat hotel.

selesai tempoh brpantang yg memang berpantang abis ni

Huhuhu.. berpantang sampai 60 hari? Huhuhu.. pntg mkn, mandi air pns, bertungku semua tu ke ciksu?

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF