Kuih Cincin Sabah

mula kenal dengan kuih cincin Sabah masa duduk di Penang. member Sabah selalu belikan bila dia balik bercuti, so, dapat le merasa kuih muih tradisional dari Negeri Di Bawah Bayu. nak ke sana.. mmmmmm, ntah tahun bila la dapat sampai :’(

kesahnya, tahun lepas, bulan November..
nak sangat makan Kuih Cincin Sabah ni.. dah lama tak makan.. rasanya kali terakhir makan tahun 2008 kot.. itu yang tetiba rasa "teringat + teringin" sangat.. 

area semenanjung tak tahu ada jual ke tidak.. 
rezeki saya, kebetulan member tempat kerja nak balik Sabah...
fuhhhhhhh.. lega + seronok tak terkata..
kirim dengan dia aje.. 
punya la lama menanti member bawa balik kuih cincin Sabah ni.. 
rasa macam nak sangat2222..
tak tahu kenapa???

bila dah dapat kuih cincin Sabah, sikit je saya jamah.. 
rasanya tak sampai pon sekeping.. selebihnya cik abe yang habiskan..

cik abe siap cakap.. 
"hari tu beria sangat mencari kuih cincin Sabah ni, sudahnya sikit aje makan.."


ghope2nya masa tu "dah ada isi" tapi tak tahu.. 

"anak umi nak rasa ye.."

pppasttt: kemarin pergi lagi ke MAHA 2014
pada sesiapa yang nak pergi ke sana, pastikan bawa payung secukupnya.. petang hujan.. 
cuaca tak menentu sekarang ni.. hari ni saya tak pergi sebab tunggu barang sampai :) 







Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Kuih Cincin Sabah "

macma tak pernah makan jer... yang saya suka from sabah dulu was amplang... macam keropok ikan. heheh

ngidam le tu gamak nyer ye :)
alhamdulillah...
moga sihat sepanjang pregnant ni...

sgt nak pegi MAHA.
tapi tu la, lom ada peluang :)

ohh kuih cincin sabah ni mmg agak susah nak dpt.klu ada pun keras dan tak berapa sedap kot.rasanya manis kan..dah lupa cmna rasa sbb dah lama tak makan juga ni

memang sedapp kuih cincin ni... suka makan seja duk sabah ni

Kpas'salam sue..
Kuih cincin ni prnah akak rasa skali..thn 2011 x silap.ade sorang doktor klinik swasta yg bg akk bile dia pulang sna.doc tu org trganu kawen ngn org sana..hihii.dpt la jgk mrasa kuih unik tu..tp lupe dh cmne rsa kuih tu..

owh, pernah tgk.. tpi tk pernah makan..")

congrats dear :) queenpink kurang minat kuih nie sebab keras.

zaza pun suka mkn kuih ni.. jrg2 sgt dapat makan..

ish peberet aka knie...kalo ade kawan nak balik sabah mmg akak kirim.... lagi satu kuih bulat2 tu..akak panggil biskut makanan ikan sebab bentuk die mcm mkn ikan hahaahahaha.....

rajin ko dik gi MAHA...akak ni yg ala2 dekat dgn serdang pun takpernah pergi.....lalu tgk kesesakan kereta jek terus rase lemah lutut nak perg hheheheeheh

Macam kuih denderam pun ya juger...

dia rsa manis2 kan kkak dok sbah tiap kali balik kg msti bawak so stp thn la dpt rsa ;p

dulu housemate salu bw balik sini...tk brp gemar skit...suka amplang lagi ~ nyum nyum

dulu opismate ngidam pon nak makan kuih cincin ni. kuih ni sedap, rangup & tak manis sgt

Tengok gambar rasa tak pernah nampak. Makanya memang tak pernah merasalah kuih cincin Sabah ni.

sedap ke? saya tak penah tahu kewujudan dia apatah lagi rasa dia =)

Owh... Mcm tu rupanya... Mcm kuih goyang.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF