Tudung kanak-kanak


Gulai Daging Batang Pisang Lagi ^__________°

perkenalkan inilah Gulai Daging Batang Pisang


Ya Allah memang sedap tak terkata kalau dapat jamah Gulai Daging Batang Pisang ni tau! 
memang sedap dan membuka selera kalau dapat makan. nak-nak pulak dapat cicah dengan sambal belacan. perghhhh!! tak toleh tengok member sebelah dah baq hang ;’)
balik rumah pon dok teringat-ingat je dengan Gula Daging Batang Pisang !!
bukan senang nak dapat makan Gulai Daging Batang Pisang ni.. nak-nak makan masa kenduri kendara. lain macam sedapnya kan :) 

selain itu ada kerabu umbut, ulam cabai, ayam goreng berempah.
 menu sampingan ada bihun sup :) 
kesemuanya sedap-sedap belaka.

kenduri sapa ni?? 


my bff le.. dah selamat menjadi isteri kepada safuan.. alhamdulillah.. 
nak dijadikan cerita my bff ni siap booking saya suruh jadi pengepit dia tahun ni.. tapi tu la kan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.. 
rupa-rupanya tak dapat sebab saya dah ada baby.. 
 memang saya tak tahu pon masa tu dah "ada isi" :-)


buah tangan buat tetamu
macam-macam dok ada


selamat pengantin baru
selamat menempuh dan menjalani kehidupan baru bersama suami
doa saya semoga jodoh Nur Ashana dengan Sufian kekal bahagia hingga jannah
aamiin :)

pengantin baru vs pengantin lama. ihik :’)


21 Comments

  1. sedapnyaa ciksu dapat makan lauk kenduri lagi. sekarang ni musim hujan nak gi kenduri pun malas. hahahah :P

    ReplyDelete
  2. sedapnya ciksue..dah lama tak makan ni..kenduri kendara kat kampung pon dah jarang jumpa sebab banyak guna khidmat katering kan..

    nasib tak ngidam tau..

    ReplyDelete
  3. salam pagi qaseh,

    kenduri negeri mana tu? Kalau area trg, gulai kawah je.. tk pernah rse gulai daging batang pisang..

    camne ye rasenye?

    ReplyDelete
  4. selamat pengantin baru utk kawan su... akak x penah makan gulai batang pisang..... mesti sedap kan tengok pn cukup menyelerakan...

    ReplyDelete
  5. Adusss....sedapnya gulai btg pisang

    ReplyDelete
  6. selamat pengantin baru kepada bff :)

    ReplyDelete
  7. saya duk kedah ni baru reti mkn camni.. hihi

    ReplyDelete
  8. mmng best lauk daging pinang tu siap tambah nasi kot hihihi.. apapun tahniah buat bff ciksu. :)

    ReplyDelete
  9. huii... mmg sedap... tapi mak suruh pntang smpai setahun... sejuk dan sakit urat mak kata...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum ciksu.. tak pernah makan ler. hehehe ehh bestnya bff dah kawin. yeayyy ~~~

    ReplyDelete
  11. selamat pengantin baru buat kawan :)

    ReplyDelete
  12. gulai batang pisang selalunya paling pemes dekat kedah hihihihi

    **aah mydin kt alor mengkudu tu

    ReplyDelete
  13. shanaaaaa wah cantik nye....panjang jodoh depa ek..dlu msa dok sebilik hahhaha panjang kisah depa ni

    ReplyDelete
  14. Pnh dgr lauk ni.. Tp xkena mkn.. Mcm sedap..

    ReplyDelete
  15. gulai batang pisang tu yang menarik tu =)

    ReplyDelete
  16. sy ni tak pandai makan gulai batang pisang.sedih kan.hehe

    ReplyDelete
  17. Selamat pengantin baru buat mereka.

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin