Kelambu Moden

kalau dulu saya cukup tak suka tido dalam kelambu. rimas & lemas dibuatnya. rasa macam nyawa tak lepas je tido dalam kelambu. 

itu dulu la :) sekarang tidak lagi. sejak dah ada kelambu moden ni kan, saya jadi suka la pulak. nak2 sejak dah ada si kecik :p

zaman la ni tak payah susah nak ketuk paku ke dinding. dah ada kelambu moden kan. guna kelambu moden ni senang. hampar di ruang lapang, siap. macam khemah dah ghopenya. 

selain senang digunakan, kelambu moden juga mudah untuk dibawa ke mana2 sahaja. nak2 lagi kalau balik kampung kan. boleh la usung sekali. just buka, lipat & masukkan ke dalam beg khas yang disediakan tu. mudah bukan?? 

jangan tak tahu, kelambu moden ni juga boleh dipasang di atas katil. tak ada masalah ok. saya dah cuba. memang terletak elok je di atas katil. boleh tidur anak beranak. syaratnya katil uols tu kena rapatkan ke dinding. lepas tu nak bergolek pon dah tak heran sebab kelambu moden tak akan runtuh. 


elok pakai kelambu moden ni untuk elak digigit nyamuk. lebih2 lagi bila duduk kl ni banyak nyamuk aedes. seram ok !!!


nampak tu. siang hari kot. nyamuk dok menepek di tepi kelambu. apa pon tak boleh. nak juga menepek kan.. sabaq aje la.

cik abe beli kelambu moden ni di Sakan. dalam RM30++ je kot harganya..

Previous
Next Post »
30 Komentar untuk "Kelambu Moden "

same la sue...akak pun taksuke pakai kelambu...dulu kecik2 jek pakai kelambu..srkang tak dah.... tapi kelambu moden mcm ni okey laaa...nampak lawoooo....yg penting harga pun okey.....tapi ade anak kecik ni baik laa bekelambu....sian kalo bb kene gigit nyamuk nanti...

Singgah petang...:)
molek la kan...setiap rumah ada benda nie...skrg nie peratusan denggi pun meningkat..

zaza duk kl ni xpkai lgi kelambu hehe.. setakat ni ok lagi la. tpi kat kg memang diaorg pakai kelambu moden tu.. mmg senang xpayah nk paku bagai.. kalau zaza balik sorg kadang tu tumpang sekaki masuk dalam gua tu hahaha... malas nak tido bilik sndri sb bilik zaza xde kelambu..maklumler tuan dia bkn selalu balik hehe..

bagusnya. tp sendiri tak guna kelambu. kalau pasang tu mmg nyamuk tak hinggap kita.

rmh dila kt kg ada klmbu ni...sbb kt rmh mmg bnyk nyamuk..geram dibuatnya..huhu

acik pernah nampak berlipat dalam bekas tu kan QR masa pi sakan..tapi tak tanya pun apa benda nya..rupanya kelambu moden ye

macam bentuk khemah lahh kelambu moden ni ciksu :)

musim hujan ni memang sesuai pakai kelambu elak nyamuk terutama pd baby ...

menarik ni.. nak beli la sbb leh letak kat katil kan.. umah MIL jijah banyak nyamuk.. sian hakimi berbintat2 kena gigit nyamuk..

salam...
samalah kak..
isma pun guna kelambu ni
senang..
semua sekali masuk
fefeeling tgh camping gitu kn kak..

serious kalau balik kampung next time mmg i akan rembat ni... kat sini tak der la nyamuk, tapi kat kampung tu la huhuhu.

nyah kau nyamuk. padan muka nyamuk tu. hehe

dulu2 kt kmpg pakai la kelambu ni.skang pakai ubat nyamuk letrik je..tp kelambu ni mmg bagus la..kesian kt baby asyik kena gigit nyamuk je..dh la musim nyamuk skang ni

bhaya la ye nymuk aedes ni...kelambu ni ringan je kan senang nk di kendalikan..

Musim sejuk2 ni boleh le pakai, sikit lagi bila dah masuk musim panas, rasa mcm tak mampu la nak pakai. Tp musim panas lagi byk nyamuk kan?

Cik su, comforter tu jadi ke tidak? Minggu depan boleh dah siap.

Dah lama tak berkelambu, Ciksu! Wah, demi permata hati, sanggup tidur dalam kelambu sekarang ya demi keselamatan anak. Biasalah tu Ciksu bila dah ada anak. Anak mesti paling utama ^_^

Sakan tu kat mana pulak Ciksu? Tak pernah dengar pun!

Lama dah tak pakai kelambu. last rasanya masa budak budak. Tp dulu dulu kelambu bukan moden ginilah....

Elok sangatlh tu cik Sue guna kelambu apa tah lagi ada budak kecik

yeay...welkam to da club...akak dl pon pkai kelambu moden sbb nyamut n charlie dok menyerang.cian kt Aqil

Sya suka pakai kelambu.. Best je rasa..

Assalamualaikum
bagus iu kelambu. Teringin lak jadinyer.

Kalau kat ksmpung almarhumah nenek saya...tido mmg dlm kelambu.
Rumah papan sejuk tak yah kipas...
Rumah saya kalau pakai kelambu kena bawak kipas sekali masuk...

Kalau ada anak kecik lagi la kena pasang kelambu ni kan... nyamuk aedes paling menakutkan!

last pakai kelambu masa zaman kecik2 dulu'sekarang tak pernah pakai
mungkin tak tahu kewujudah kelambu moden ni =)

Ada juga beli... Tapi x Guna2 pun..

Arwah nenek akak pun pakai kelambu macam ni.. dia tak suka bau ubat nyamuk yg lingkar tu, ubat nyamuk letrik pula katanya tak elok..

Besar kelambu moden ni yer. Kalau dpt kat anak2 ni mau di buatnya khemah...hehhe...

Ros memang tak tidur guna kelambu.. Tapi kalau balik rumah mertua., mesti dorang sediakan kelambu untuk kami ...

bagus kan pakai kelambu sebenarnya,akak kat kg masa kecik2 dulu pakai la kelambu ni sekaramg tak pakai dah,tp kelambu moden macam best la pulak

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF