Sosej Bersos

masak sekadar mengenyangkan perut. maklum le baru sampai dari kampung. makanya belum sempat beli barang basah. masak setakat apa yang ada dalam esbok aje.

boleh la kan dari tak ada langsung :)
sesekali layan menu gini sedapppp jugak..

sosej bersos simple tapi menyelerakan.. 


tumis bawang besar bila dah layu
 masukkan sos tomato & sos cili yang dibancuh dengan sedikit air, garam, gula
biar mendidih 
masukkan lobak merah & sosej yang siap direbus 
taburkan lada hitam yang ditumbuk
cer try rasa, cukup rasa
oke lettew :’)

gandingkan dengan ikan bilis goreng dan sayur brokoli yang direbus


alhamdulillah :’)

Previous
Next Post »
16 Komentar untuk "Sosej Bersos "

Menarik juga masak sosej macam ni.. boleh dicuba lain kali..sosej dan carot tu mmg naim cukup suka, kalau buat kena banyak ni

Brokoli rebus tu febret sya tu cik Sue.. Aduhai.. Teringin..

Menyelerakan sungguh sosej bersos tu, Ciksu. Salutelah kat Ciksu, walaupun ada anak kecil tetap juga rajin ke dapur memasak. Penuhlah balik dengan entri resepi dalam blog Ciksu ni nanti ^_^

oo biasanya goreng makn cicah sos jek ;p

boleh try ni..menu simple je.. makan gan telur dadar pon sedap kan

sedap ciksue,peberet sy n aiman ni..biasanya klu takde lauk,sambal sosej juga menunya

Betul cik sue....kekadang makan simple simple gini pun sedap tak yah nak mengari beriye....kan.....
Kalau buh sos tiram tambahlah sodap tu tau!

Ayu pun layan masak simple cmtu..

nampak menyelerakanlah
cam nak cuba aje ni

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF