Tudung kanak-kanak


Tungku Besi

atas permintaan Ibu Noey nak tengok gambar tungku besi

inilah tungku besi 
beratnya 1 kilo
harga RM19.00 selepas tawar menawar
beli di kedai area chow kit, kl


beratnya boleh tahan lagi la. berbanding tungku besi kepunyaan mak saya. berat hampir 2 kilo. itu pon kena guna juga sebab masa balik sambung berpantang di kampung cik abe terlupa nak bawa balik tungku besi ni. so, paksa rela juga la guna tungku besi hak milik mak saya tu. 

huhhhh.. berat ya ampun !!! tapi syiokkk ooo bertungku. nak2 kalau musim hujan pulak masa berpantang tu. layan la kejap :p

25 Comments

  1. best kan tungku ni.dia tajam, so boleh 'tekan' * 'tolak' rahim tu ke atas bl tungku.. eh rindunya zaman pantang :)

    ReplyDelete
  2. berat juga tunku tu ek? Iolss is pakai batu sungai jer...

    ReplyDelete
  3. Akk pun guna tungku ni jugak. Tp klw balut dgn kain mmg la kain tu akan terbakar klw panas sgt. Tungku besi ni cepat panas cepat sojuk. Berat memang berat.

    ReplyDelete
  4. kita baru tahu kewujudan tungku besi ni. haha. teruk betul anak dara ni :)

    ReplyDelete
  5. owhh.. besi.. macam.. tak... pernah... nampak. hahaha selalu tungku batu tu kan.

    ReplyDelete
  6. saya tak guna tungku ni..saya pakai yang jenis cam bantal tu je..

    ReplyDelete
  7. Bini dah hbis pantang.. tp xpernah bertungku.. apa kegunaannya yek?

    ReplyDelete
  8. mak zaza dulu guna batu je hihi.. adik zaza pun sama..

    ReplyDelete
  9. tunku besi mak mentua saya bulat betul2. Dan mmg berat. Kalo guna yg besi ni panas dia tersimpan lama sikit.

    ReplyDelete
  10. sedap ja rasa badan lepas brtungku kan ~

    ReplyDelete
  11. jijah paai batu sungai mak punya dulu.. tu pon kira berat dah

    ReplyDelete
  12. dulu masa aiman tungku pinjam je..batu sungai,masa afia MIL beli yg sebijik macam ni.

    ReplyDelete
  13. Oh, alahai macam mana dah anak dua saya baru tau tentang tungku besi ni? Hahaha.

    ReplyDelete
  14. Sya xperasan bertungku, tp biasalah nampak tungku ni sebab umy sya mengurut org lepas bersalin dulu..

    ReplyDelete
  15. Saya pakai batu sungai jenis yg besar sikit... dulu masa saya pegi berurut, bidan tu pakai yg jenis ni... best juga!

    ReplyDelete
  16. saya punya guna batu sungai
    sedap kan bila bertungku ni =)

    ReplyDelete
  17. Sy guna batu sungai je buat tgku.. X pun bantal panas moden tu je...

    ReplyDelete
  18. Mak akak tungku dengan batu sungai.. tungku besi ni tak pernah guna..panasnya lama kot ya?

    ReplyDelete
  19. Baru tau ada tungku besi. Sebab pantang ke tiga2 anak pakai tungku batu jer. TAk berat & sakit ker ciksu? Cer citer sket ☺

    ReplyDelete
  20. yeay..tungku kita sama,akak pun guna yg macam tu jugak hehehe

    ReplyDelete
  21. thanks,cik su,sebab buat entri ni.hehe..berat gak ye tungku besi ni..tapi berbaloi untuk kesihatan..

    ReplyDelete
  22. sys. chow kit bahagian mana ya ? pls answer hehe

    ReplyDelete
  23. gegel mel: saya dah cuba cr awak. tp x dpt. so, sy komen di sini je ye.
    area jual barang2 plastik. sederet dgn kedai glass menang ware tu.. cubalah tanya ye.. in shaa Allah ada. ikut size ygnk dibeli

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin