Mana nak cari Pucuk Lemuni !!

entry ni khas buat Crytal Chong yang bertanya dalam entry khasiat pucuk lemuni

memandangkan saya dah cuba untuk balas pertanyaan beliau tapi tak dapat.. 
tiada medium khusus untuk saya beri jawapan..
sekiranya beliau ke mari, harap entry ini dijumpai.. 

jawapannya saya sendiri pon tak tahu mana nak cari pucuk lemuni di Selangor dan Kuala Lumpur.. rasanya di pasar pon tak ada yang menjualnya..

kalau sesiapa yang tahu area Selangor dan Kuala Lumpur ada tempat yang menjual pucuk lemuni ni, kongsi la dalam kotak komen di bawah ye.. kot-kot membantu pada mereka yang mencarinya nanti :) 

tima kasih :-) 

Previous
Next Post »
18 Komentar untuk "Mana nak cari Pucuk Lemuni !! "

nani pun tak pernah tengok pucuk lemuni. hahah

zaman sekarang mmg susah dh nak cari kan.kt area rumah sy ni pun susah gak ciksue,klu boleh tanam sendiri bagus la sbb khasiatnya tu best

better gugel carik mungkin bukan nama tu yg orang kenal...

Mungkin ada nama lain kot pucuk lemuni ni.

itu la.. kalau kt kg mesti bnyk pucuk2 ni kan..

Macam pernah dengar. Tapi taktau khasita dia. Takpe nanti boleh bt research sal tu.

Salam.
Jemput join GA saya.
Anda ditag di sini..
http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2015/01/my-birthday-giveaway-by-dr-shikin.html?m=1

jenuh juga tu nak mencari pucuk lemuni ni, rasa2nya pasar borong tak da ek?

MMMMMMM.....tak dapat nak tolong...tak pernah beli pucuk ni..mungkin kat pasar borong selayang ada kot.

Kat kg2 banyak kot pucuk lemuni...'

kat kampung-kampung mungkin banyak. tapi kalau kat bandar, tak pastilah .. maaf tak dapat nak membantu

ni 1st time dengar nama pucuk lemuni..guane rasa n rupa dia...?

Alamak... jijah pon xtau.. tgk apatah lagi

Pokok dia pun Sya x tau.. tp kalau ada, nak juga tanam Kat rumah.. kitorang nak buat taman herba pulak..hehe .. berangan je Sya ni.

Agk ssh nk cari ulam pucuk kayu kt kl ni. Mkn ulam timun dan salad je la...

Agk ssh nk cari ulam pucuk kayu kt kl ni. Mkn ulam timun dan salad je la...

kalau saya benda ape takde kt rumah mesti nak mintak mama pos kan. ngade kn hihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF