Tudung kanak-kanak


Minum Air Yang Mencukupi

Kalau nak penghasilan susu 1 liter, takkanlah kita hanya minum 1 liter juga? Mana cukup, minum air banyak-banyak, atleast 2-3 liter sehari! 

:: petikan dari kata-kata Dr. Hana ::


ini cara saya cukupkan 3 liter air sepanjang menyusukan permata hati tersayam ^_°
saya sukat air setiap 1 liter guna jag kecik molek tu..

bermula dari jam 6 pagi - 12 tengah hari saya pastikan habis 1 liter air..
kendian sukat lagi 1 liter pada jam 12 tengah hari - 6 petang..
habis yang tu saya tambah lagi 1 liter untuk stok jam 7 malam - esok pagi..
begitulah rutin harian saya.. 

kenapa saya sukat macam ni !
supaya senang saya nak habiskan. bila letak dalam botol air, alahai bercinta aje nak habiskan. melainkan kalau keluar baru saya masukkan dalam botol. takkan nak bawa jag tu keluar kan. itu melampau lettew >_<

nak-nak saya minum Ephyra memang kena banyak minum air.. 


20 Comments

  1. errmm..saya ni kurang sgt minum air masak..ermm..

    ReplyDelete
  2. minum air masak banyak banyak memang bagus :D

    ReplyDelete
  3. bila dh minum air kompom asik nk tekucil je kan ;p

    ReplyDelete
  4. kak nad plak dulu amalkan makan nasi putih+lobak putih.. pastu minum milo.. alhamdulillah anak2 menyusu lebih dr 2 thn...harap sgt yg ke3 ni dpt merasa susu ibu jugak

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..teruskan usaha ciksu,si kecik akak pun masih menyusu lagi

    ReplyDelete
  6. sihat kan kalo minum air masak, sihat badan, dan utk kecantikan gak, tambah ephyra lagi.. fuhh!!! tambah cantik sihat la QR... heeee~

    ReplyDelete
  7. Okla minum air putih banyak...
    Baik untuk kesihatan dan juga penghasilan susu tambahan dengan amalkan ephyra kan :D

    ReplyDelete
  8. tak kira kita menyusukan anak atau tidak memang disarankan minum air 3 liter sehari..banyak kebaikannya

    ReplyDelete
  9. baguslah letak dlm jag rajin minum.klu sy plak kena letak dlm botol baru kuat minum.terbalik plak.hehe

    ReplyDelete
  10. aida azam 2015 = minum air sehari x kurang 2 liter.
    so far berjaya da 9 hari 2015 ni. in shaa Allah :)

    ReplyDelete
  11. saya guna tumblr ja. beli yg 2 liter. 1 liter wajib dihabiskan sebelum rehat lunch hour. 1 liter lagi sebelum balik pukul 6 petang :D

    ReplyDelete
  12. Minum air mmg byk kegunaaan.. bdn pon lbh sihat

    ReplyDelete
  13. Nak try la minum ephyra ni. CIksu, saya pun minum air yg banyak setiap hari. Kat ofis minum 2 liter. Kat umah tak terkira. ikut suka.

    ReplyDelete
  14. Minum air kosong ni mmg bagus tapi susah nk telan.....'

    ReplyDelete
  15. kalau Ros pula, sukat ikut botol tupperware tu je. malas nak guna jug. hihihi

    ReplyDelete
  16. Mmg kena minum byk air.. tp kalau dah Jen is x suka air mcm Sya ni, payah..

    ReplyDelete
  17. Mmg nk kna disiplin bab minum air ni... Tmbh skrg musim pns..lgi lh kna byk minum air...

    ReplyDelete
  18. sama lah. saya pulak sukat guna botol air satu liter tu. sblm lunch wajib habis sebotol. lepas lunch sblm balik pun kalau boleh wajib habis sebotol. yg kt rumah lain pulak kiranya hihihihi

    ReplyDelete
  19. sama lar kite minum air masak bnyk..mana lagik nak direct bf mana lagik n ak buat stook hehe..tp mmg enjoy semoga kite dipermudahkan utk bf baby amin..

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin