Minum Air Yang Mencukupi

Kalau nak penghasilan susu 1 liter, takkanlah kita hanya minum 1 liter juga? Mana cukup, minum air banyak-banyak, atleast 2-3 liter sehari! 

:: petikan dari kata-kata Dr. Hana ::


ini cara saya cukupkan 3 liter air sepanjang menyusukan permata hati tersayam ^_°
saya sukat air setiap 1 liter guna jag kecik molek tu..

bermula dari jam 6 pagi - 12 tengah hari saya pastikan habis 1 liter air..
kendian sukat lagi 1 liter pada jam 12 tengah hari - 6 petang..
habis yang tu saya tambah lagi 1 liter untuk stok jam 7 malam - esok pagi..
begitulah rutin harian saya.. 

kenapa saya sukat macam ni !
supaya senang saya nak habiskan. bila letak dalam botol air, alahai bercinta aje nak habiskan. melainkan kalau keluar baru saya masukkan dalam botol. takkan nak bawa jag tu keluar kan. itu melampau lettew >_<

nak-nak saya minum Ephyra memang kena banyak minum air.. 


Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Minum Air Yang Mencukupi "

errmm..saya ni kurang sgt minum air masak..ermm..

minum air masak banyak banyak memang bagus :D

bila dh minum air kompom asik nk tekucil je kan ;p

kak nad plak dulu amalkan makan nasi putih+lobak putih.. pastu minum milo.. alhamdulillah anak2 menyusu lebih dr 2 thn...harap sgt yg ke3 ni dpt merasa susu ibu jugak

alhamdulillah..teruskan usaha ciksu,si kecik akak pun masih menyusu lagi

sihat kan kalo minum air masak, sihat badan, dan utk kecantikan gak, tambah ephyra lagi.. fuhh!!! tambah cantik sihat la QR... heeee~

Okla minum air putih banyak...
Baik untuk kesihatan dan juga penghasilan susu tambahan dengan amalkan ephyra kan :D

tak kira kita menyusukan anak atau tidak memang disarankan minum air 3 liter sehari..banyak kebaikannya

baguslah letak dlm jag rajin minum.klu sy plak kena letak dlm botol baru kuat minum.terbalik plak.hehe

aida azam 2015 = minum air sehari x kurang 2 liter.
so far berjaya da 9 hari 2015 ni. in shaa Allah :)

saya guna tumblr ja. beli yg 2 liter. 1 liter wajib dihabiskan sebelum rehat lunch hour. 1 liter lagi sebelum balik pukul 6 petang :D

Minum air mmg byk kegunaaan.. bdn pon lbh sihat

Nak try la minum ephyra ni. CIksu, saya pun minum air yg banyak setiap hari. Kat ofis minum 2 liter. Kat umah tak terkira. ikut suka.

Minum air kosong ni mmg bagus tapi susah nk telan.....'

kalau Ros pula, sukat ikut botol tupperware tu je. malas nak guna jug. hihihi

Mmg kena minum byk air.. tp kalau dah Jen is x suka air mcm Sya ni, payah..

Mmg nk kna disiplin bab minum air ni... Tmbh skrg musim pns..lgi lh kna byk minum air...

sama lah. saya pulak sukat guna botol air satu liter tu. sblm lunch wajib habis sebotol. lepas lunch sblm balik pun kalau boleh wajib habis sebotol. yg kt rumah lain pulak kiranya hihihihi

sama lar kite minum air masak bnyk..mana lagik nak direct bf mana lagik n ak buat stook hehe..tp mmg enjoy semoga kite dipermudahkan utk bf baby amin..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF