Bukan jiran saya tau..

alaaa.. tak pasal-pasal jiran ciksu yang dapat nama. kikiki. dia tak bersalah tau. tolongla.. 

yang sebenarnya.. 

Dia yang ciksu maksudkan itu ialah tukang sapu yang ikat kontrak dengan blok kiteorang ni haa. rasanya makcik indon. dia hanya menyapu kawasan sekitar bawah blok sahaja. tak naik ke blok-blok. sebab belum terserempak lagi dengan dorang di sepanjang koridor atau tangga.

ni gambar masa ciksu selak sikit nak skodeng tu


nampak tak sampah sarap tu.. dari semalam membawa ke hari ni.. macam tu aje ditinggalkannya.. 

dia menyapu atas rumput tu la.. itu yang boleh dengar.. 


pastu kan.. hangpa nak tau dak ?? 

selepas dia tu hilang entah ke mana.. tetiba dengar pulak orang dok ulang berjalan di luar rumah nun haa.. yang ciksu hangpa ni punya loklaq.. pi bongkok pastu dok skodeng kot bawah lubang pintu pulak.. 

sapa pulak dah !
yang ini lelaki.. dengar suara tu macam 2,3 orang.. nak kata orang servis lif.. tak mungkin.. sebab lif dah pon dibaikpulih 2,3 hari lepas.. 

lepas tu.. tup-tup dengar orang bercakap-cakap dekat tempat semalam yang ciksu dengar tu. apalagi skodeng la lagi. ape hei deme ni ?  nak buat apa ? nasib la tingkap semua dah tutup. 

dalam hati.. ala, biar je la.. kalau dorang ketuk pintu rumah aku, baru aku tonjolkan diri. hihi. zaman sekarang ni tak payah nak buat ramah terlebih sangat. berjaga-jaga itu lebih afdal. 

dalam masa yang sama nak bawa Rania ke bilik air dalam master bedroom.. kali ni memang dengar lagi jelas.. mmmm, skodeng lagi..

sekali baru la nampak..
*
*
*
*
*
\/

VAN ASTRO 

maknanya lelaki lelaki itu geng astro la..
esoknya baru perasan.. yang jiran baru kami tu pasang astro.. patut la.. kiranya piring rumah dorang berjiran dengan tingkap rumah ciksu.. hihi 


Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Bukan jiran saya tau.. "

oii tingginya umah su.. umah tinggi pun ada org pecah masuk yer... pelik betul org zaman sekrg ni..

walau apa pun hati-hati ye su..

walaupun org baiki astro pon.kena hati2 gak ciksu..sekarang xleh percaya semua org..

Terjawab dah persoalan. Macam Ros jugak. Akan intai bawah pintu dulu. Hihi. Tapi Ros memang jenis yg takkan buka pintu kalau sensorang..

Comel je ciksu main skodeng2..selak langsir pun ala2 malu jer..hehehehe

Owh....pasang astro... Tapi ttp kna hati2...

Macam tu lah Bunda selalu syak wasangka.....demi menjaga keselamatan kan...

Berhati2 tu lebih penting....zaman sekarang ni bukan boleh percaya sangat bulat2....mesti ada sifat buruk sangka yang bertempat....sikit2 lah....

betul la..lani takleh ramah tamah sgt sbb manusia ni rambut je sma hitam dlm hati dia ada niat lain kita pon tak tau..

mati2 ingat jiran ciksue..makcik cleaner rupanya..ciksunpun kemain lagi bergaya ala seorang private investigator.haha..

ciksu ni .. macam bikin cerita misteri nusantara tau.. haha

Saspen je Ciksu ni. Ingatkan pasal apa la tadi.

alahai cik su...pandai wat suspen ya!!!hihi..

geng astro tu yela takpe, dorg x nampak mencurigakan sgt. tapi kes mak indon tu hurmmmmm dah kenapa ye mcm curiga je. hati2 tau ciksu

amboi su skodeng2 ye heheeheheh.... tu laa skrang kene hati2..takyah baik sgt keluar rumah gi tanye...dok diam2 jek...kalo ketuk pun tgk2 dulu baru bukak....skrang ni mcm2 hal laa terjadi...takut gak akak tgk...

Salam singgah sini sis...wahh....sis suka main skodeng yer...diana pun mesti main skodeng dulu bila ada bunyi atau orang yang mencurigakan...hihi

hehe...gitu kisahnya rupanya ye
tapi betullah, perlu ada sikap pra sangka tu
nowadays mmg macam-macam =)

walauapapon kena berhati2 selalu..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF