Kantoi

nak dengar cerita tak ๐Ÿ˜ณ!! 

kejadian berlaku tengah hari kelmarin. begini ceritanya..

kebiasaannya selepas berita tv1 habis saya memang akan tutup tibi sampai jam 4 petang.. memang sunyi sepi. kebetulan pulak masa kejadian anak bertuah tengah lena. so, saya pon nak pergi solat. sempat singgah di kabinet tibi untuk charge hp. 

sebelum tu memang saya ada dengar macam orang tengah menyapu di kawasan bawah rumah saya ni haaa.. saya duduk tingkat 1. so, memang dapat dengar dengan jelas. 

memula tu saya buat tak kisah pon sebabnya kejap ada dengar menyapu. selepas itu berhenti.. kendian dengar lagi bunyi orang menyapu.

sekali saya pon skodeng ikut tingkap yang langsirnya memang diselakkan.. tingkap sebelah kanan.. tapi hampa.. tak nampak apa pon.. just nampak sampah yang dilonggokkan..

tetap tak puas hati jugakkkk..

sambung skodeng lagi.. 

cuma kali ni saya berselindung di sebalik celahan langsir.. 

SEKALI MATA KAMI BOLEH PULAK TERPANDANG SESAMA SENDIRI.. SAYA DARI ATAS MEMANG NAMPAK DIA.. OTOMATIK KAMI SALING BERPANDANGAN.. PADAHAL SAYA SELAK SIKIT JE LANGSIR TU..
SAYA PASTI DIA PON NAMPAK SAYA JUGA..

KANTOI SUDAH.. toink.. toink.. toink

selepas bertentang mata lelaju je saya turunkan langsir tu. kendian pergi tutup semua tingkap yang saya buka. turunkan langsir yang diselakkan. 

seram oke.. saya dok rasa macam dia dok pandang rumah saya je.. ye la sebab sekejap dengar menyapu, sekejap berhenti.. nak kata panas, bawah tu teduh je. biasanya kalau menyapu kita sapu je la kan. lagipon sampah pon yang besar lagi jelas. antaranya plastik jajan, kertas dan lain-lain.

kendian dengar dia sambung menyapu semula. tapi sekejap je pon.. lepas solat saya usha lagi. sekali tengok sampah sarap tu dibiarkannya di situ..

sabaq je la.. 
๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ
๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ 

saya fobia sikit sebab rumah saya kan pernah ada orang masuk sebelum ramadhan 2013 hari tu..
so, macam berjaga-jaga juga la. 



Previous
Next Post »
19 Komentar untuk "Kantoi "

cmtu pun boleh eh..asalkan cik su sentiasa kunci umah..i'allah selamat :)

Allah..!
hati2 k.. moga sentiasa dilindungi Allah..
take care!

maknanya dia menyapu selerakkan kawasan bawah rumah ciksue.macam2 peel jiran ye.bawak bersabar ye ciksue

hati-hati ciksu
harap takde apa2 tu

pelik betul dengan orang macam tu. kalau nani jadi ciksu pun akan rasa fobia jugak

hahaha.. kantoi.. tapi akak pun gitu gak kalau ada bende pelik2, bunyi pelik2 mmg laju aje nak menahu amende...

hahaha tu la duk mengintai sgt..
apapun ciksu kena hati2..risau pulak dgn adanya bby rania.

Laki ke pompuan cik su? jiran cik sue ke ? seramnye dengar cite cik sue ni...saya yg jd takut

hati2 ciksu dgn bby jek kan siang hari. sy pon kalau mc tu cam tak mo dok rumah....takut.

kita benda pelik2 mmg nk tahu apa2 kan..sebagai jiran kenagak busybody sikit..hehehe apa2 pon kena hati2 gk ciksuu

Hati hati Ciksu.. Risau pula gitu..

Ishhh smp gitu skali..bahayanye..hati2 okayh..tp kenapa org yg sapu tuh biaukan sampah sarap kat situ jer..mcm something fishy jer..

Eh.. Dh tahu sbb dh baca entry awal tadi.. Hehe

boleh plak main skodeng2 ikut tingkap ek hehehe...

Yang menyapu tu lelaki ke pompuan? Take care ye Ciksu. Kena beringat sebelum kena.

baca entry atas. tak paham lelaju turun bawah.

ehhh mcm pelik je haaa kenapa dia intai rumah ciksu.

wahh rumah baru.. cantik².. alahai simbloknya gambar tgn buat gitu .. eh² rumah baru yg di komennya... kosa nak komen psl jiran gitu pfttt

seram pula membacanya
cik su jaga diri elok2 ye
kadang x salah ada sikap prasangka ni

adoii...dia tau pulak dia kena intai ye...apapun hati2 ye ciksu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF