Carta Perencanaan Anak soleh


Sebenarnya.. ada benda yang saya nak bertanya dengan uols. kalau boleh nak pendapat/ nasihat. bab KHURAFAT DAN WAJIB HINDARI. 

Selama hari ni, saya belum pernah dengar lagi orang atau sesiapa sahaja yang rapat dengan saya sebut pasal benda ni. TAPI tetiba bila dapat dengar.. pergghhhh rasa nyirap je  darah ni. memang tak puas hati sesangat.. ntah la tak tau nak terangkan macam mana. 
benda macam ni tak boleh dibuat main. ini sikit2 sebut macam ni.. dah ghope macam PERCAYA SANGAT SANGAT DAH. SIAP BAGITAU ORANG LAIN LAGI SURUH BUAT MACAM TU.

BAGI SAYA ITUKAN SEMUA KUASA ALLAH.
ALLAH HU AKHBAR !! NAUZUBILLAH ..

"TANAM URI DENGAN KULIT KERANG ANAK SENYUM JE NANTI.."

Haaaa.. cer habaq mai kat ceq sat.. 
ni kalau balik pi mengadu dengan Makjang/ ustazah pasti saya dulu comfirm kena berletiaq.. 

pernah sekali.. dedulu semasa saya berubat nak dapat anak ni la, ada sorang pakcik tu buatkan tangkal suruh pakai.. saya tahu bukannya tak tahu.. MEMANG TAK BOLEH.. TAPI tu lah ibarat orang mengantuk disorongkan bantal. ikut je la. TAPI TAK DA LA SAYA PERCAYA 100% BILA PAKAI TANGKAL TU SAYA BOLEH MENGANDUNG.. sekadar pakai je la.. 

sekali ada satu hari tu saya pergi jumpa Maknyang.. haaa, ambek ngko kena la sedas.. kuikui.. dah belajaq sebelum ni tak kan tak tau.. lupa.. ka buat buat lupa.. bla.. bla.. bla..
depan depan Maknjang juga saya tunjuk dan buka.. 

Tolong la saya..

Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Carta Perencanaan Anak soleh "

pernah dgr tak tanak uri dgn pensel nnti anak pndai..hahahaha..dgr dari org, tapi takdelah buat kan..=p

mmg kan..khurafat semuanya ..tp utk jaga hati sy ikutkan aje..pengalaman ni..masa pregnant Afia mertua soh buka semuanya jahitan yg saya jahit utk sarung bantal baby..pastu tak bg menjahit..sbb nti nak beranak susah.sabaq je la!

mmg kekadang mmg amalan org dulu kekdg mmg agak kelakar gak le hehe pendapat akak le tu.. ada yg suruh bubuh buku dan pensel, ada yg letak abc memacam lagi tapi akak x buat le lagu tu, mampuihh mak ayah akak marah tapi kalau uri tu mmg akak basuh dengan air dan asam nak bagi bersih dan hilang bau hanyir bagi mengelakkan binatang lain korek lubang uri tu nanti..... nasib baik aje tak spray febreeze....

penah gak dgr mcm2 tp x penah buat la sbb tau khurafat

zaza tak pernah dengar pulak.. mcm2 pemikiran org skrg ni.

mcm2 klu ikutkan org2 dulu ni.. tp kita bleh pk sendri la kot.. klu menyalahi agama dan kita percaya, takut lain plak jadinya.. dgr je, xyah buat..

erkkk. macam macam dah pemikiran orang sekarang

hri ada ustaz tu bgi ceramah kt tempat keje bruuu je dia citer pasal tanam uri ni...yg pasti khurafat/ syirik klu ditanam dgn benda2 lain kita kena elakkan sbb syirik ni dosa yg tak kn diampunkan oleh Tuhan selagi kita tak betaubat..nauzubillah..

Eee.. mcm2 kalu bab tanam uri ni.karut belaka..huissh.. wah blog sue bwajah baru.comel..segar je. Hihii blog akak je still gtu dr dlu smpai lenim..kih3..
Baby camne sue, sihat tak.lama akk x dtg sini..

Dulu pernah dgr suh tanam uri ank pompuan kt tepi jln nanti cepat kena pinang.tp x ikut pun..huhuhu..bila dengar nk tegelak pun ada.
suami diam2 pi tanam uri

petua org lama2 tu.sejauh mne kebenaran wallahualam..

1st time dengar tanam uri dengan kulit kerang...haishhh...

ini kes dengar cakap orang tua2 la ni. ada yang kata jugak tanam uri dalam tempurung kecik nt tembolok(maksudnya kuantiti makanan yang dia makan tu) tu kecik. kalau tempurung besar tembolok pun besar. macam2.

tapi tula kadang nak pintas cakap orang tua2 ni memanggggggg payah!!!

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF