Dugaan !

kelmarin betul betul dugaan. bertabah la wahai hati !

tetiba pagi kelmarin cik abe bagitau. rasa rasa macam nak demam la. sekali sentuh di dahi. panas gile. garing je rasa panas tu. jelum kepala dengan air asam jawa. sambung tidur. sementara tu suruh minum air banyak banyak. 

cik abe dok kalut nak mandi tapi saya tak bagi. sebab mak pesan orang dewasa kalau demam jangan mandi. takut silap air. nasib la dah mandi masa nak solat subuh tu. zaman sekolah masa duduk asrama dulu saya dah pernah alami. kononnya nak bagi sejuk badan. sekali lagi melarat ada la. so, belajar dari pengalaman. 

dugaannya bermula dari pagi.
 selepas bangun tidur Rania memang nak ikut saya aje. maybe sebab malam semalam kawan cik abe datang. tahu saja la Rania. dia kan tak berapa nak ngam dengan orang lelaki. pagi tadi mula la semula. pantang nengok umi bangun mesti akan mengikut. kebiasaannya boleh aje main sendiri. akhirnya melayan Rania sampai la ke tengah hari.

tengah hari tu panas cik abe dah kurang sikit. ingat nak la keluar pergi beli ubat dengan 100 plus. benda nak jadi. selalunya sentiasa ada stok 100 plus di rumah. kebetulan Rania tengah tidur. lelaju siap. sekali ba elok dah siap pakai tudung pe semua.. tup tup Rania jaga. macam tahu tahu aje Rania ni yang umi nak keluar kan. kalau dah jaga nengok saya.. comfirm la nak mengikut je. kalau mengikut saja tak apa. ini siap menangis. bagi kat ayah pon tak mo. memang tak sampai hati nak tinggal. walaupon kedai tak jauh mana. pergi balik mau 15 minit juga. haa sudah..

acaner umi nak keluar ni ?

sudahnya. cik abe kata tak payah la pergi. biar dia aje yang pergi. tetiba sedey pulak rasa. serba salah dibuatnya. sebenarnya dua dua saya kesian sebab dua dua kesayangan saya. kedua duanya nakkan perhatian dan kasih sayang. alahai !! 

tadi Rania menangis kejap. terkejut jaga. pujuk pujuk bagi minum susu sambung lena semula. tetiba si ayah berkata..

"kenapa ni Rania. tak bagi ayah tidur sekali ke. sebelum ni okje.."

tolonggggggg. rasa nak nangis je :’( nak tidur pon tak lena. kejap kejap jaga tengok yang kanan. kejap kejap tengok yang kiri. maaf ye ayahnya tak dapat nak anje anje macam namtahunsudah. jangan ambil hati tau. dugaan setelah 8 bulan bergelar umiayah. semoga kami sama sama kuat, tabah dan sabar. 

kelmarin, menu kami bubur nasi. cuma bubur nasi umiayah upgrade sikit la :) maklum la selera orang dewasa kan. ayah, umi paksa juga makan. walaupon pahit lidah. banyak juga dijamah. takut muntah katanya. alhamdulillah, sehingga jam 2 pagi tak da muntah pon. cuma panas badan masih bersisa. 

Ya Allah permudahkan lah urusan hamba Mu ini.. aamiin 

Previous
Next Post »
23 Komentar untuk "Dugaan !"

good luck ciksu.. kite dah lepas fasa dugaan ni..3 minggu lepas ayah, kakak, adik berjemaah demam..sebaik mami ni superwoman Alhamdulillah x jangkit, bolehlah uruskan diorang..huhu

ala..syiannya.. aah kan ciksu.. bila dah ada baby kena la mengalah.. paling kelakar time tidur, dua-dua pun nak manja dengan kita..

sama la.. kena pusing kanan
kena pusing kiri macam ciksu juga

dah mmg 2-2 insan tersayang kan.. hihi :)

alahai kak, sedih pula rasa, org laki ni klu x sihat mmg manja sikit, teringat masa abang demam dulu, kesian je tgk..

nasib la kak x kerja, klu tak lagi kelam kabut..

moga cek abang kak cepat sembuh, sekang musim tak tentu, banyak minum air masak..

assalamualaikum
singgah pagi isnin :)

Alahai cik Abe demam ye..orang laki ni klu demam memang teruk sikit keadaannya.depa memang spesis tak tahan sakit.haha..

biasalah tu dah ada anak ni suami kenalah faham,walaupun sebenarnya kena dahulukan suami, anak tu kecik lagi.perhatian mesti lebih ke rania kan..

semoga cik Abe cepat sembuh..dan ciksue dipermudahkan segala urusan.

Assalamualaikum ciksu.. slmat pagi,
kesian ayah rania demam.. hope ciksu byak2 sabar.. In Shaa ALLAH, smoga cepat2 sihat.

Biasalah bila dah jadi umiayah memang beginilah. Lama-lama tak jadi masalah...

anak nie mmg selalu nak ke maknye kan..sama la ngan si mek tuh..dh rase mcm ade kembar siam pulak..hehe..insyaAllah, ayah paham..

get well soon ayah rania..

dah pernah alami camni..dua2 pon kita sayang..tp nakbuat camner kan..sian suami..sian ke anak..

tu la hakikat kena terima bila ada anak..harap ciksu sabar ye..

org laki ni bila demam ni manja..betul!.suami jijah pun gitu..moga cepat sihat suami ciksu

Camnila kak da jd ummi ayah kan.hihi..

allahuakbar...sue..siannyer.... sian cik abe awak...pantau ye ...kalo lebih dari baper hari pi buat cek darah tau.... skrang kes denggi tinggi...tapi akak doakan tu demam biase jek...in sha Allah....

biase la tu sue...rania tu dpt akal la tu.... berkepit jek ngna sue.... heheheeh..saje buli uminyer ....

kalo dah demam2 tu mmgmenu utama bubur laa sue..sedap telan panas...buat kan sup jugak...akak suke makan sup atau tomyam kalo demam..rase bahang panas badan tu mcm keluar jek bile hirup bende panas....eh lagi satu beli air badak gak...membantu gak tu sue.... hope semua kembali normal ye sue....

Sabar la...bl lambat dpt ank..memang akan ada situasi yg cik abe cik su rasa.kami pun dh hadapi situasi yg sama.lama2 dh lali...dan boleh betolak ansur

ala...cian ayah...cian jugak kt umi yg bbelah bagi...sobbbbsss

Biasalah tu ciksu. Dedua nak perhatian. SMoga en suami cpt sembuh.

Moga cepat smbuh ya.. Begitulah bila dh ada ank.. Kena jadi boboi kuasa tiga...

skrg mmng tgh musim demam kn..moga semua urusan di permudah kn ye..

Semoga cepat sembuh.. and semoga dipermudah urusan cik sue sekeluarga..amiinn

Ooo demam teruk ya.. moga keta tadi dapat membantu menyembuhkan sakit suami awk ya.. insyaAllah kalau usaha dan izin Allah..

Nilah permulaan cik abe demamnya yeh Cik Sue....
Biasalah budak budak....ada masa mmg nak berdukung jer..

Betul Cik Sue....mak okje pu ckp kalau demam toksah mandi, tp org zaman ni ckp lain pulak ek....so acane tu?

memang ciksu ada anak ni dugaan dia lain pulak. ummi abi ni kenaaaaaa banyak sabar. kena sama2 faham. huuuu

kita pun kadang menangis jugak mcm yg awak rasa tu huuuu. moga bertabah dan kuat ye ciksu

Biasalah Ciksu 'pergolakan' bila dah bertiga. Dua-dua nak perhatian tapi salah seorang mesti juga mengalah dan kita yang di tengah-tengah ni yang serba-salah jadinya...

Bab demam jangan mandi tu saya pun selalu aje bila demam terus nak mandi. Kononnya barulah segar sikit, kuranglah demam tu.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF