Misi Mencari Ketam Nipah

Tetiba teringat nak cari ketam nipah. duduk di KL terpikir juga mana nak cari ketam nipah. 
pikir punya pikir, baru perasan di Aeon Big Wangsa Maju ada. tapi risau jugak takut tak ada. harap harap ada la kan. ye la benda yang kita nak kadang kadang dicari bukannyan nak ada. kalau tak dicari merata dok nampak. 
pergi sana pon tawakal je. kalau ada, ada la. kalau tak ada kena ikhtiar cari tempat lain. berbanding masa duduk di JB dulu, nak dapatkan ketam nipah cukup mudah. boleh cari di pasar malam. pasti ada orang yang menjualnya. 

sampai je Aeon big teruih tuju akuarium di bahagian ikan.

alhamdulillah, ada rezeki. ada dua jenis ketam nipah. ada saiz M dan L. harga berbeza mengikut saiz. just ambil 2 ekor ketam nipah yang bersaiz M.


nak buat sup ketam nipah untuk cik abe. 

nak minta tolong uolss, doakan semoga cik abe kawe dijauhkan dari penyakit yang tak diingini ini. harap harap tak ada apa apa. semoga dijauhkan la hendakNya.
 aamiin 




Previous
Next Post »
11 Komentar untuk "Misi Mencari Ketam Nipah "

Sakit apa abah rania? Moga cepat sembuh ya..

ehh cik Abe awak tak lega lagi ke ciksue..sup ketam macam something ja.harap dijauhkanlah..Semoga cepat sembuh

k.sue tak kenal cemana rupa ketam nipah ni..cuba zoom sket nak tengok :)
semoga semua kesulitan cik abe ciksu dipermudahkanNya..amin.
anak k.sue aritu...bagi minum madu,naik platlet darahnya.

ooo dia kena ketam nipah ek..klu ketam biasa tak leh ke ye..

moga ceat sihat..ciksu rajin2 buat sup ketam ye

Bagus ni ketam nipah..tp ada juga yg kurang berkesan..tgk pd badan. Harap ok la..semoga cepat sembuh ye ayah rania

Rezeki Cik Abe namanya tu....
Kan Cik Sue....kadang tu bila kita cari tak de, tp bila tak cari.....asyik berjumpa jer

alhamdulilah Allah mudahkan. tula org kata kdang kalau kita nak sangat tu yang payah nak jumpa. alhamdulilah :)

Biasalah tu,Ciksu. Kalau kita mencari memang tak jumpa. Kalau kita tak cari, merata-rata kita terjumpa. Lagi satu, bila nak cari sesuatu tu, puas dok fikir mana boleh dapat. Kalau kita tak nak, memang tau je kat mana boleh cari benda tu. Fikiran runsing kot dok fikir masalah, itu yang jadi macam ni. Tension kadang-kadangkan.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF