Resepi Cucur Manis

tadi bw ke blog kak saly. sekali nampak Resepi Cucur Kembong Manis. tetiba teruih rasa lapaq. alahai !! anak tekak ni pong.. dan dan tu la jugak teringinnya. 

so, inilah hasilnya Cucur Kembong Manis yang sedappppp itu.

bahan bahan yang diperlukan biasa biasa aje. kebetulan memang dah ada dalam kabinet. 

RESEPI CUCUR KEMBONG MANIS

Bahan:

3 cawan tepung gandum
3 cawan air panas ( baru masak ye)
1/2  cawan susu pekat
Secubit garam

satukan kesemua bahan kacau dengan senduk.. 
kendian biarkan sejuk, baru digoreng dalam minyak panas oke. 

tadaaa dah siap..
jemput makan dulu ye..
makan begitu saja pon sedappp.. tapi saya cicah dengan sambal ikan bilis.. udah tekak ni nak rasa pedas pedas sikit.. satu adunan tepung tadi 3x goreng jugak la. memang puas makan.. luar nampak garing tapi dalamnya lembut aje bila dimakan..


selamat mencuba..

cik abe tanya nape tak letak bawang ke.. ikan bilis ke ? zaman GST.. kikikiki.. 

uols makan apa petang tadi ?

p/s: pastikan uolss sediakan secawan air disisi sebelum menjemput adunan tepung. pastikan jari jemari uols dibasahkan terlebih dahulu. supaya adunan tidak melekat lekat di jari jemari mulus uolssss nanti.


Previous
Next Post »
8 Komentar untuk "Resepi Cucur Manis"

ohh dedulu cukup suka coq manis ni..aruah mak selalu buat utk bfast.

Petang tak makan..malam makan roti canai homemade.hehe

Bagi tau cik abe, kalu letak bawang n ikan bilis bukan cucur manis dah namanya...cucur bawang atau cucur masin dah jadinya..hehe..

Nanti nak cuba jugaklah...tq share..

Rasa mcm nak trylah....tak pernah buat cucuq pakai air panas mendidih gitu cik sue....jadi lembut ke? Ni kena cuba ni

alamak! kita plak yg teliur tgok cucur tu...

Kan ciksu..mmg sedap.akk dh wape kli buat ank2 suka.ee.. btol su cicah ngn sambal lg sdp.nnti bleh cuba smbal blis tu.

Sedap ni. Suka cekodok manis. Tapi tak pernah buat. Beli yang tepung adabi tu jer.

ohhh cucur ni lah yang Okje bebelkan dari tadi tu hihihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF