Azam Ramadhan SU 2015

tak lama lagi dah nak masuk bulan ramadhan kan.. so, apa Azam Ramadhan SU 2015.. hewhewhew.. kalau tahun lepas Azam Ramadhan SU berjaya dilaksanakan walaupon tengah sarat mengandungkan Rania. alhamdulillah (",) 

oh ya, sebelum itu, jika ada antara kita yang mana tinggal puasa tahun lepas dah habis qada puasa ke belum ? harap semuanya sudah selesaikan lah ye :p kalau belum cuba lah selesaikan secepat mungkin.. tak lama dah kan.. 

berbalik pada Azam Ramadhan SU 2015 nampak gayanya kena buat checklist awal-awal lah.. memandangkan tahun ni dah ada anak kecil.. situasi makin mencabar.. tapi diharap tidaklah secabar tahun lepas.. yang mana bulan ramadhan air tak ada.. perghhhhh ! banyak-banyak bersabar je la.. 

berbalik pada Azam Ramadhan 2015.. 
semalam masa waktu makan sempat lah nyembang sekejap.. saya dah tanya cik suami.. macam mana tahun ni.. nak berbuka ringan-ringan atau berat-berat.. jawab cik abe.. simple-simple dah la.. kalau berkesempatan nak berbuka di masjid atau surau katanya.. selepas tu terus tarawikh.. saya oke je.. mana-mana pon boleh.. cuma saya cakap kalau boleh nak berbuka dengan menu mee, bihun atau ko teow.. mudah dan cepat.. just masakkan kuah.. dekat nak berbuka just hangatkan.. lauk dengan sayur digabungkan sekali.. senangkan.. TAPI SABTU DAN AHAD SERTA SAHUR MESTI ADA NASI.. lagipon bila cik suami off boleh la duduk lelama didapur kan ;) itu hanya perancangan.. tengok lah macam mana nanti.. pelan-pelan kayuh.. yang penting checklist memang kena buat.. 

mak saya pon ada pesan katanya, bulan puasa nanti masak pelan-pelan, serba sikit.. jangan tunggu dekat nak berbuka baru nak masak.. jangan dok buat macam duduk berdua.. bila dah ada anak ni lain.. pengurusan masa tu penting.. hihihi.. in shaa Allah, tengok lah macam mana nanti kan.. 

doa dan harapan saya semoga Azam Ramadhan SU 2015 dipermudahkan.. semoga rania juga baik-baik aja di bulan ramadhan nanti.. senang umi nak berkelintang-kelintung di dapur.. hihihi..

so, apa azam ramadhan uols tahun ini ! nak-nak yang berkerja.. nak masak atau beli di PARAM.. dengan zaman GST lagi.. mana 1 pilihan uols.. jom la kongsi-kongsi checklist ;)





Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Azam Ramadhan SU 2015 "

nad pun tak tau azam ramadhan nad nak ape..hehe

Ros duduk bujang.. Makan simple simple je.. Kalau hujung minggu balik rumah husband, baru nak masak-masak sikit kot.. Heeee. Kita hanya merancang, ;)

ameeen. azam sy plak... insyaAllah xnak tdo lps sahur, then nak ngapai juz. alhamdulillah, dah abis ganti posa :)

xtau nk ckp mcm mn.slalunya time bln posa ni jln jem ya amat.smua pakat nk blk awai wlaupon bangsa lain.

mcm thn lps azam nk msk tp msk kt param je la.smpai pon dh dkt pkl 7....x smpt nk buat apa.tmbh2 ada bdk debab yg makin lasak...xtau la kata cmna

betullah tu cik su, lain kalau ada anak ni
saya kan bekerja, payah sikit nak masak
so nak buka, beli kuih aje
malam sikit baru masak benda berat cam nasi ke
boleh terus guna sampai sahur =)

Gud luck chik su. Ni 2nd time saya puasa dgn anak. 1st dulu still dlm pantang, now sarat ngndung pulak. Allah tu Maha Adik. Tahun lepas saya terpaksa tinggal puasa, tahun ni alhmdulillah saya dpt puasa penuh. InsyaAllah. Moga Allah permudahkan.

azam nak pergi terawih setiap malam.. macam tiap2 tahun pun azam itu.. tapi....

Thn lepas akak berbuka puasa di mesjid, seronok sangat.. thn ni x boleh sbb ada baby ..

Sy dulu kini n selamanya memang masak ciksue..dah tak heran ngan param 4 5 taun dah..klu beli pun kuih je.tu pun en suami yg belikan..

disebabkan duduk gan mak skrg..mmg wajib mak masak..so kena tolong2 la nnt..hehe

klu bekerluarga better masak le..klu dok bujang beli je ;p

semoga berjaya azam ramahan ciksu kali ni.. hehehe..

Hihi.. Sy sama mcm thun lpas juga kut. Kuih bli. Hat lain msak. Hihi

param mesti mahal giler punyer...
masak la simple2...
bak kata asben aida, "masak sendiri. puas hati.
walaupun skit, tapi berkat tgn ister/ibu, cukup sekeluarga."
hu hu hu tersentuh hati aida...

kira pun ingat nak masak je tahun ni. brang dah makin mahal. tapi kat kedah makanan masih kategori murah lagi takde la susah hati sgt hihihih. tapi rasanya kalau husband ada kt rumah mesti dia yang dulu masak sebelum kita balik hihihihi. moga2 aminnnn :p

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF