buah tangan dari kampung

alhamdulillah rezeki. tengok ni ! tengok ni ! haa tu diaaaaaa apa nak dikata. sekali buka penuh meja. mak kirim.

macam-macam jenis dok ada. tokwan rania bawa dari kampung. baru sampai kejap tadi. ada kuih-kuih kering, ikan gelama masam, ikan talang, pucuk mengkudu, pucuk jangguih, pelam epal, limau nipis dan buah kuinin atau orang kedah panggil buah konen. segala pucuk-pucuk dan buah-buah tu semuanya dari hasil tanaman makayah dikampung.

dok kampung nak apa petik aje. dok bandar nak apa kena la beli. huhuhu. melainkan bila dok bandar, duduk di taman atau atas tanah boleh bercucuk tanam. macam saya dok rumah bertingket-tingket. celah mana nak tanamnya. kalau ada tanam pon pokok bunga plastik. adeeeeee lah :)

buah kuinin atau konen

sedapppppp ni. buka aje plastik satu rumah dah berbau. manisssssss je baunya. kalah bau harummm manissssss tau.

 sape suka makan buah kuinin ni. cer angkat tangan sikit nak tengok -_<

meh jadi jiran saya meh !


Previous
Next Post »
25 Komentar untuk "buah tangan dari kampung "

Tengok buah konen...terus meleleh air liur.....tak baek tau buat org jauh kempunan....hahhahahha

perhh sedap ni bau buah dia pun dh xsabaq nak mkn kan..hihihi rezeki daun2 tu kalau bungkuih dgn surat khbar boleh tahan lama gak tue..

haduuuuh mba mau dong mangganya :) udah lama aku engga makan mangga rasanya tuh kangen banget sama mangga :D

Beruntung nya!!!
kampung food adalah the best!!!

sy kuinin tak pandai makan sangat ciksue.tp klu ulam2 tu nak!Jom jadi jiran.hehe

banyaknya ciksu !
semua zaza suka tu..

ha tudiaaaaaaaa....

sedap ah wat sambal belacan konen...

waaaa...banyak gile tu..jenuh lah duk perabis..
nak..nak...

woeeiiii syokk nye pelam kunin tu mmng sedappp la..semua nya segar2 belaka ek

Nakkkkk... nmpk tak akak angkat tgn?

pucuk gajus tu yang sedap tu. barang rare. susah nak dapat. memang best duk kampung..nak makan petik je

adui...pucuk gajus tu xmenahan bila tengok!kuinin pun...ala,sumer tu best.

wahhh..banyaknye hasil dari kampung..meriah ni dh boleh berjual plak..hihihi

Banyaknyaa.. meriah dgn sayuran n buahan.. untung betul

ciksu boleh makan buah konen tu? orang kata konen lagi kuat sakit uratnya kalau makan. tapi tatau lah kan sebab badan kita kan tak sama hihihihi

tak berbau ke bas tu dengan buah konen tu? hihihihihi

betoiii syok duduk kampung nak apa petik aje. sebab tu sekarang saya tengah rajin tanam pokok2 yang kita guna utk masak. senang. nak pakai petik je. kalau beli nak pakai sikit. yang lebihnya terpaksa buang bila dah rosak huuuu

p/s mon uwai tu ktorg beli RM15 :)

Cikna angkat tgn nmpk x...hulur2 LA sikit kat sini ritu Cikna beli kat pasar sekilo RM4... Tok2 klu dtg Dr kg mesti macam2 buah tgn yg diaorg bawakn....;-)

wahh..bnyaknya..smua fresh2 dari kampung

Hritu nk blk gemas, mak bekalkan ubi kayu dgn pisang. Hihi

ciksu......buah konen tu feveret saya,,;-)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF