Bubur Lambuk Kg Baru dan Ikan Cencaru Bakar

menu berbuka puasa pada 6 ramadan 1436H. makin hari makin simple. ikut mana dan. melayan kerenah rania. kebiasaannya rania jarang tidur selepas asar. mau tak mau memang kena tunggu cik abe balik. baru dapat memasak dengan tenang. walaupon tak ada la tenang mana. rania tetap mencari "bff" dia ni haaa.. 

hari ke 6 berpuasa, saya cuma bakar ikan cencaru ni je. ikan digaul garam kunyit, pastu bahagian dalam di lumur dengan bahan kisar (serai, bawang besar, bawang merah, cili kering) + gula + garam + perahan limau nipis + renjis minyak zaitun sikit. tabur daun limau purut. terus masuk pemanggang ajaib

tadaaaaa siapppp..


makan dengan bubur lambuk kampung baru. kebetulan ayah rania singgah soalt asar di situ, jadi dapat lah sebungkus bubur lambuk. banyak isinya dan sudah pasti kesedapannya sentiasa menjadi bualan peminat bubur lambuk kampung baru. 

alhamdulillah, masih lagi dapat merasa keenakkan bubur lambuk kampung baru


Previous
Next Post »
5 Komentar untuk "Bubur Lambuk Kg Baru dan Ikan Cencaru Bakar"

sehingga menjilat pinggan ye kesedapannye hihihi ;p

sy tak minat sangat bubur lambuk..haritu pengasuh Afia bagi sebungkus.opismate bagi sebungkus..dua bungkus tu dua hari baru habis..tu pun anak2 yg makan

ari ni baru makan bubur lambuk masjid bagan pinang..paling sedapkat PD..hehe

Memang sedap bubur lambuk tu. Mula la Ros rinduu ni... Dulu kerja kat Mindef, mesti dapat....

kadang makan bubur memang sedapppp sgt kan. tapi tak pernah rasa lagi yang kampung baru punya ni. jauhhhhh ekekekeke

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF