Ketam Nipah

Inilah ghope ketam nipah.. besar, padat dengan isi. beli 2 ekor hari tu. hanya untuk cik abe. saya kurang sikit ketam nipah ni. entah tak terasa pon nak makan. sebelum ni cik abe pernah makan di pantai jeram. minta dorang masakkan ketam nipah bercili. saya rasa sikit, sedap la jugak.

beli dia Aeon Big Wangsa Maju. memang masih hidup lagi masa beli. main tunjuk nak yang mana dalam akuarium. pastu suruh dorang karatekan ini ketam. 



kebetulan hari tu sepupu saya ada call. tanya itu ini. sekali saya cakap la bagi makan sup ketam nipah. pastu dia tanya saya, ketam nipah boleh makan ke ? bukan ke ketam nipah hidup 2 alam?

cer komen sikit boleh kongsi-kongsi ilmu -_*

Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Ketam Nipah "

X arif sangat pasai boleh mkn ke x sebab saya pun x pernah makan.saya ketam ni memang x berminat.tak tau kenapa

aida suka ketam.
but x boleh makan byk ~ gatal ! :)

pasal 2 alam tu, aida takde ilmu plak nak komen.
nanti aida tanya kan ye.
if dpt info aida share sini...

pun xpernah dengar ni kak..xtau la sahih ke tak...

ketam nipah orang dok makan je..kena Tanya ustaz la klu Bab boleh ke tak boleh..satgi takut pandai2 jatuh hukum apa pulak kan

lya suka makan ketam nipah ni kalo buat megi ketam.. mmg lemak2 manis je rasanya

suke makan ketam tp xboleh makan ketam..lg sedih...kang mulalah menggaruk sana sini..hehehe..

alamak, xsure la pulak..

ketam apa2 pon mmng hidup nya dua alam ;p
belangkas pon dua alam ;p
kita boleh makan sbb ketam ni jenis haiwan yg tak bedarah (klu tak silap la) tu sbb kta boleh makan
cuma ikan belacak tak sure boleh mkn ke tak....

akak penah mkn ketam nipah ni sue...tapi kurang suke dgn tekstur die yg liat2 tu....kulit die pun tak syiok buat nyonyot.....ketam biase gak sedaap....

tu laaa rase ape yg kopiolimauice ckp tu betul...akak penah gugel...nanti sue try gugle....boleh share info nanti....

tapi mmg kalo org kene denggi ni, kite akan cari ketam...pucuk betik...air 100 plus kan sue.....tapi tulaa kang jadi adengan pakse memakse sebb pesakit tak mo mkn...takde selera kan....

Owh.. ada jual eh situ. Blh la g beli nnt

saya suka mkn ketam tapi x tau jenis ketam ... kena rujuk pakar ni ... cuba google ...

tak tau pulak ketam nipah dua alam.. bukan semua ketam dua alam ke? ehhh teruk betul cikna ni.. hihi..

Mak pn sllu kata. Ktam ni 2alam. X leh mkn katanya. Tp kita mmng xpnh mkn pn. Hehe

akak pun taktau la ciksu, tapi ketam ni memang aka tak pernah makan

tak pernah makan ketam ni. tapi selalu ada orang jual dekat simpang nak masuk rumah. belum terasa nak makan lagi

ketam nipah tatau tapi kalau belacak tau la tak boleh makan sebab hidup dua alam tu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF