Petua Sakit Gigi..

saya ingat-ingat lupa dari mana saya terbaca pasai info ni. sebab dah lama. tapi kalau tak salah info dalam pa&ma kot. 


bila diserang sakit gigi hari tu terus saya ambil bunga cengkih. pastu bagi pecah-pecah sikit, sumbat di tempat yang sakit.

mula-mula buat, duatiga jam lepas tu, masih dok rasa ngilu-ngilu lagi. tapi boleh la kalau nak kunyah-kunyah makan. walaupon gagah-gagah. lepas makan, tetiba sakit balik. adoii  ! 

masa nak tidur, saya ambil bunga cengkih, pastu terus letak kat tempat sakit tu semalaman. kiranya macam saya gigit terus la tak ada tumbuk-tumbuk dah.

alhamdulillah. kuasa Allah, esok tu bangun terus rasa lega ya amat. tak ada rasa ngilu dah.
horey !

ps: jangan bantai guna bunga lawang plakkk ! kang korang salahkan ciksu pulak  apesal tak lega-lega. hahahaaa. pa pe pon selamat mencuba.

Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Petua Sakit Gigi.. "

baru tahuu cengkih pun boleh atasi sakit gigi

baru tahuu cengkih pun boleh atasi sakit gigi

amboi begitukah petuanya ciksue..benda tak sedap ni pun klu mai sakit redha je kunyah pun..nasib baik petua sebenarnya suruh letak je.hehe

Menarik dan mudah ni..kat rumah mmg sentiasa ada benda ni..

cik su MV tengah sakit gg ni...kalau berlubang boleh sumbat kat lubang ker

boleh pulak ciksu kunyah2 camtu je.. kalau cikna tak tahan bau dia.. huhu..

sakit gigi ni klu dtg mnyerang huihhh semua keje nk buat tak jdi >_<

yeah betul.. zaza pun penah try pertua ni.. alhamdulillah berkesan. tapi nak lagi bagus..cabut hihihihi.

dulu lah dulu, pernah sekali sakit gigi, lepas tu gunakan petua ni...dan ternyata ianya sememangnya berkesan...

Kalau sakit gigi part paling tak best

Klu bunga lawang menganga mulut beso tu.... Cikna pun klu sakit gigi buh bunga cengkih ni tp tumbok kasar LA....

alhamdulilah..mujarab juga petua org lama

Sempat lagi Ciksu buat lawak ya mentang-mentanglah dah tak sakit gigi lagi :)

Haha.. Letak bnga lawang, rupa mna la kn.. Gud sharing ciksu. :)

malam sat lg nak buat dekat husband. dia sakit gigi. mana tau kot boleh membantu kan.. tenkiu ciksu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF