Raket Nyamuk. Let's kill mosquito together

inilah raket nyamuk yang saya gunakan tu. cik suami beli di kedai Mr DiY. murah je. tak sampai splohhengget. 

sangat-sangat membantu untuk membunuh nyamuk. nak guna pon mudah. boleh cas bateri. lepas cas boleh hayun sekuat hati. mau melantun nyamuk tu nanti. keras kejung di situ juga. selain guna untuk membanteras si nyamuk, boleh juga untuk lalat tapi lalat agak mencabar sikit. kena pandai hayun raket tu baru mengena. kena ada gaya-gaya macam dato lee chong wei. haa, gituuu :p

kalau balik kampung memang syiokk guna raket nyamuk ni. kampung kan banyak nyamuk. memang mengena je la. pop pap pop pap. tak payah susah nak tampaq guna tapak tangan tu. itupon belum tentu mengena kan. silap haribulan sakit pon dapat. pastu bila nyamuk kenyang, kotor pulak tapak tangan tu. betul tak ?

cuma sila jauhkan dari kanak-kanak. jangan biarkan anak-anak bermain dengan raket nyamuk ni. kekadang tu bila terlupa nak off, ada renjatan karan. bahaya. 

pastikan raket nyamuk tak selalu jatuh. kalau jatuh nanti kawat-kawat tu akan melekat. bila melekat raket nyamuk tu asyik la dok berbunyi padahal nyamuk tak mengena pon. nak repair just betulkan balik kekawat tu. jangan biarkan bersentuhan antara satu sama lain.



Previous
Next Post »
19 Komentar untuk "Raket Nyamuk. Let's kill mosquito together"

Dulu akak ada beli raket ni tapi cepat rosak
Sebab dalam umah ni set ganas belaka..
Kekadang saje pegang dawai tu
Rasa karen dia..hihi :)

geram kan ngan nyamuk nie...kalau dpt tepuk nyamuk, mmg hati mcm lega jer sbb nyamuk dh mati sekor..

Bagus ada benda ni.. tak mahal rupanya. Akak tak pernah beli.. tengok orang guna mcm best je..jgn budak2 mcm nazif pegang.. hai..bahaya

bleh jdi LCW ni hari2 belatih hayun reket ;p

mcm nak bawa perang je raket nyamuk ni. eheee

Memang kami pun guna raket ni sebab sikecik tu ada G6PD ..so tak guna ubat nyamuk hehehe

Dulu kami selalu guna benda alah ni,..siap p cari tempat2 persembunyian nyamuk....sedap dengar bunyi nyamuk2 mati..kikkk

masih lagi pakai ubat nyamuk letrik tu.nnt kalau beli yg mcm ni, si bujang kat rumah mesti buat raket..hihi


Singgah Blogwalking....:)

nak mudahkan kerja rumah?Jom baca ni:
http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/06/basic-h-membantu-memudahkan-kerja-ibu.html?showComment=1433744253588#c6972630485172196856

malam2 ciksu dok main badminton dalam rumah la ni ye.. hehehe..

oo tak penah guna lagi ni , takut nak beli sbb takut hero2 akak bawa main bedminton guna raket nyamuk ni.. tapi seriusly sesejak musim ujan ni mmg byk nyamuk, nanti boleh beli tapi suoh anak2 jadi pemain tenis... mesti depa suka, mak pak tak yah susah nak bantai nyamuk kan..

memang berguna raket ni. Tapi kalau balik kampung letih la nak menghayun. Banyak na nyamuknya.huhu

wah raket nyamuk pun dh mengalami inovasi..sy ni je Perak pasal tak pernah guna..selalu pakai ubat nyamuk yg Karen tu ja.hehe

entah berapa kali kata nak beli benda ni
tak beli-beli juga...hehe
nantilah kalau terjumpa lagi, beli jugalah =)

ooo ni mcm kat kedai2 tu pasang kat dinding kan sue.....akak baru tau ade betnuk gini...bagus gak tuk org meniaga2 tu halo lalat kan..... tu laa sue baru lepas hubby sihat dari denggi mmg fobia kan....bagus sue buat langkah berjaga2 gini....

nanti akak pi diy nak cari gak la sue...tq ye sebab war2 kan...

Wah..boleh cari satu ni.. Prepare bawa balik kg..

macam syok je haaa. nak beli jugak la nanti. sekarang tgh stress dgn menatang kecik yang mcm jentik2 tu tapi bukan jentik2 tatau la menatang apa ntah

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF