Resepi Terung Goreng Berlada

menu berbuka 7 ramadan 1436H.. sesi menghabiskan stok dalam esbok. sebab lusa nak balik kedah.. yeay ! yeay !

pi mai.. pi mai menu lebih kurang je. stok untuk seminggu la katakan.

masak terung goreng berlada dengan ikan cencaru sumbat kelapa. 

Terung Goreng Berlada

  1. potong terung memanjang. kendian goreng terung. toskan minyak.
  2. tumis bahan tumbuk (bawang merah + cili merah + udang kering). biar garing.
  3. masukkan air asam jawa + gula + garam sesedap rasa.

siappppp....


gandingkan dengan ikan cencaru sumbat kelapa versi bakar. nak jimat minyak. kang kalau goreng, minyak tak tau nak buat apa, lagipon sekor je kan. baik bakar.  resepi ikan cencaru boleh godek entry lama. tak lalu nak tulis semula.


boleh semalam selepas makan nasi dengan terung goreng berlada tu, punyalah mengantok ya amaattt.. penangan terung goreng sangat kan.. perghhh ! rasakan. mata bagai digam-gam. tak larat nak buka sesangat. lagipon semalam saya makan nasi agak lewat. selepas jam 9:30 malam. selepas tidurkan rania. nasib tak terbabas sahur.

Previous
Next Post »
11 Komentar untuk "Resepi Terung Goreng Berlada"

terung goreng masak taucu pun sedap cik sue.. tp mmg ngantukkan makan terung goreng ni... kt pun camtu hahahaha ....

huhu hri2 mkn cencaru bkr mmng sedap cicah plak air asam

sedap ni ciksue..sy ni peminat terung tau

Ciksu, ikan cencaru lagi yer! Memang feveret ciksu rupanya;)

kak pun suka makan menu ni..

Kalau cencaru sumbat kelapa versi goreng, akak dah buat 2 kali sejak puasa ni.. sedap makan cicah budu..

Sedapnya.. tapi saya takleh makan terung..berangin nanti ..

sedapnya terunggggg tapi saya suka ptong kecik2 hihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF