Tiru macam saya

meh tiru macam saya. hantar semua botol plastik ke pusat kitar semula. 

senarai harga untuk barangan yang ditolak 

botol plastik yang saya buat simpanan air  tahun lepas semuanya dah dikosongkan. masuk dalam plastik hitam. pastu hantar ke pusat kitar semula. 



jualan botol plastik saya baru-baru ni dapat 80 sen. makin bertambah berbanding tahun lepas. boleh la belanja rania naik menan depan pintu masuk tesco tu. hiks ;)

pesanan ciksu :

 sama-sama lah kita berusaha untuk menjaga alam sekitar. sebelum tu uols kena tahu dulu betapa pentingnya kitar semula kepada kita dan alam semulajadi. bila dah faham maka mudahlah untuk melaksanakannya. bagi saya setiap orang perlu terlibat dalam aktiviti ini. 


apa kata, mulai dari sekarang uols kumpulkan semua jenis botol plastik yang uols gunakan kemudian juallah di pusat kitar semula. secara tak langsung kita telah menyumbang kepada pengurangan kemusnahan dan pencemaran. disamping itu, uols juga akan dapat pulangan wang walaupon nilainya tidak lah banyak.

cuba bayangkan kalau seluruh rakyat malaysia bertindak sebegini, comfirm kita akan sama-sama nampak hasilnya kan. pendek kata alam sekitar dapat dijaga. 

in shaa Allah :)


Previous
Next Post »
8 Komentar untuk "Tiru macam saya "

Rajin akak nak pisahkan satu3. Huhuhu. Kt JB ni takde kak mcm tu. Kalau ada pun yg 3 tong tu je :P

bagus2...mak pun rajin simpan plastik2 ni utk kitar semula..ddpt la beberapa sen

Haha.. kami simpan je lepas tu buang gak.. tak pasti mana tempat kitar smula yg berdekatan.. kena ushaakan ni.kan.. kalau tak kita siapa lg yg jaga alam ni

bagus ciksue.klu semua orang macam ciksue jaga alam sekitar, barulah meriah dunia dengan persekitaran kitar semula.kt rumah ni byk botol plastik minuman tp tulah tak tahu nk jual kemana.hehe

wow tahniah...
amalan yg sgt bagus.
aida selalu jual kat lori yg dtg :)

saya pun tiru ciksu dari entry yg lepas tu hihihi

waaa bagus2 sama2 la kta menjaga alam kan?

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF