8 Syawal

alhamdulillah, bangun pagi tu dah sihat kembali. baik dengan sendirinya.. just rehat dan minum air secukupnya. 

rupa2nya bukan suami saya aje yang muntah2.. ayah saya call tanya, sakit perut tak ? saya jawab tak la kan.. cuma bagitau yang suami aje muntah2.. pastu ayah cakap.. sama lah dengan adik saya yang bongsu.. pon muntah2 juga.. sampai pergi klinik ambil ubat pening dan muntah la.. ayah saya sakit perut.. yang lain tak ada apa.. sepupu2 saya pakat sakit perut.. orang kampung pon ada yang sakit perut dan ada juga yang muntah2.. 

selepas di soal siasat.. pakat keracunan makanan selepas kenduri hari tu.. aduh.. duh.. katanya berpunca dari air minuman.. saya memang tak minum air ais.. tanya suami dia kata.. memang ada minum.. 3 gelas.. mmmm, nasib le..

tak pa lah.. inilah ujian namanya, kan ! 

pergi kerja macam biasa pada 8 syawal.. kendian tengah hari dah balik.. katanya dah ada orang standby.. masa balik singgah pasar beli ikan nyok nyok ;)

nak makan gulai katanya.. so, buatkan lah.. berselera makan dengan nasi putih, letak kicap sikit.. sekor ikan habis diratahnya. saya kurang sikit ikan ni.. 


Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "8 Syawal "

Kakak nak googlelah ikan nyok-nyok tu macam mana?

tu dia..lajunya depa update kisah raya..tup2 dah raya ke 8..tak pasal je kena keracunan..tulah yang takutnya bila kenduri kendara ni..

gulai ikan klu kena dengan kicap mmg sedap..slurpp.hehe

ikan nyok nyok...
first time aida dgr :)
aida memang jaga makan/minum asben & anak2.
ditakuti keracunan la during raya...

sakit perut pun dah tak tahan Sal...ni kan pulak keracunan...

gulai ikan memang sedap makan dengan nasik panas2..pastu...kicap pulak sikit...terus terasa lapaq lagi

Bab paling seram di dengar, keracunan mknn. Pastu kuar masuk toilet.. Adeh..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF