Prata Wraps

orang lain sibuk up citer raya, ceq dok kalut nak habiskan entry ramadan dulu. sabaq je la.

 menu berbuka kami pada 20 ramadan 1436H (:

saya buat Prata Wraps. mudah sangattt. sebelum ni suka buat makan waktu santai-santai je kan. kali ni, saja try buat untuk menu berbuka puasa pulak.

cik suami makan dua gulung Prata Wraps waktu berbuka. saya segulung je cukup. kendian top up dengan nasi pulak. bf rania kan. mana boleh setakat Prata Wraps semata. hahahaha.

masuk dapur pon pukul 7 malam. kata senang. ape ade hal setakat nak buat  Prata Wraps tu, kan ! 

Bahannya: dada ayam siap diperap dengan lada hitam & madu. simpan dalam esbok. roti prata, salad, tomato ceri, bawang holland, mayonis, tali nak ikat.. 

caranya: grilled ayam dengan minyak zaitun. dah siap ketepikan.

kendian bakar prata dalam pemanggang ajaib, sambil tu basuh sayur mayur, potong bulat bawang, hiris dua tomato, salad leraikan. siap. jangan pulak ngko biarkan prata keras kejung di situ, kang garing pulak. garing oke lagi la, kalau rentung.. acaner :) so, kena bergerak dengan tangkas oke. 

dh siap bakar letak dalam pinggan. sapu dengan mayonis yang dicampur dengan sos cili. letak salad, ayam, tomato, bawang, mayonis.

gulung, ikat dengan tali. supaya mudah nak makannya nanti. 

tadaaa siap.. sebelum berbuka dah siap terhidang atas meja.. 

kenyang ke ? 

 sedap, simple, sihat, mengenyangkan. 
 
ekstra sayur untuk big boss (:

ada otak-otak juga. satu lagi otak-otak versi popia. alhamdulillah.. 

ps: otak-otak tempat uols sekeping berapa kupang ? kat keramat 8 kupang, kat kuala kangsar 9 kupang. 


Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "Prata Wraps "

Wah...sedapnya nampak ciksu.try buat utk bawak g picnic hahaha.kat area pj 8 kupang..selamat hari raya !!

Nani pernah buat prata wraps ni jugak. hehehe. Senang dan sedaap :)

wah terbaik ciksu.. best jgak sekali sekala tukar menu kan hehe

sedap nyer..pandai cik su buat

Rumah kakak sentiasa ada wrap ini CikSu sebab senang nak bawakan bekal anak ke sekolah. tapi anak kakak bawa bekal taklah sarat muatan macam CikSu buat. Kami buat simple aje. Sosej/timun/salad dah tu tuang mayonis/sos. Siap!

amboi sue tak abis lagi kisah ramadan heheeheh..takpe sue, ni blog kite...suke kite la kan...akak pun suke je bace...leh tukar2 idea kan....

menarik wrap ni...akak selalu gak buat utk budak2 ni bawak bekal..... tapi biase la versi dieorg ni semua sayur memilih...adoiii...

Waaa.. Sedap dan menarik! Terliurrr.. Hee

sedap pulak akak tengok prata wrap ciksu nih..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF