Rania dan sepupu

18 Ramadan 1436H

berbuka puasa nun jauh ke Equine 


Park. rumah kakak cik suami. 

berkumpul 4 beradik. 3 perempuan, 

sorang lelaki. ayah rania la tu. hihihi. 

ini yang duduk di Lembah Klang. 

adik 

beradik lain ada di kampung dan 

sorang di kedah. semuanya 9 

beradik. ramai kan :)



meriah dengan makanan. macam-


macam ada..




kakak ipar masak sup tulang, 

sambal 


petai ikan bilis dan pajeri nenas. 


ateh 


rania buat chicken chop. andak 


dengan alang (ayah rania) bawa kuih muih 


dan buah-buahan 


je. 


kebetulan kami bawa balik sedikit 

rambutan dari kampung. rambutan dari 

pokok opah. banyak dah merahnya. 

entah sempat tunggu raya ke tak, tak 

pasti la sebab cik monyet dok datang 

skodeng itu rambutan. hahaha. kemain 

suka bila dapat makan rambutan tu, kan 


rezeki mereka di bulan puasa.



pajeri nenas dan sambal petai ikan bilis

bawa balik rumah untuk menu sahur


paling banyak kuih 


muih 


la. ada tepung pelita asli, roti jala, 


murtabak, karipap, pulut panggang, putu 


piring 


dan kuih koci. selain itu, ada satar, roti john 


dan otak-otak. paling laku otak-otak, satar 


dan kuih tepung pelita. kenapa saya kata laku, 


sebab habis T_T




dalam banyak-banyak makanan tu 


paling sayang tembikai. yang andak 

beli. sayang sangat-sangat. sebiji 

tembikai tu rosak masam. bukan r

ezeki kami nak jamah tembikai hari 

tu. 




air tak banyak just ada air soya 

dengan jagung sahaja. saya macam 

biasa tak pandang dah air sejuk 

semua tu. hanya genggam erattttt 

botol air 1.5 liter tu je. 



selepas maghrib ateh ajak potong 

kek sempena besday apis yang 

ketiga tahun. 




seronoknya dorang bila dapat 

berkumpul ramai-ramai macam ni. 

alhamdulillah, rania baguih sebab 

pandai menyesuaikan diri dengan 

sepupu-sepupunya. tak ada nak 

nangis atau berkepit aje dengan umi 

ayah. maklum le, rania sorang je 

masih baby. baby baru (Ilham) yang 

lahir sama dengan besday saya tu 

duduk di kedah nun haa. si 

abangnya (Ehsan)

pon dah 4 tahun. 




rania and the geng (sepupu) sebelah 

ayah je la yang ada pon. sebelah 

umi 

belum ada lagi sebab umi sorang je 

yang dah nikah. paklang, pakcik dan 

paksu belum nikah lagi. pakngah 

dah 

meninggal (2012) al-fatihah.. 



sepupu rania semuanya dah besar-

besar. tapi dorang suka melayan. itu 

yang rania seronok. nampak 

gayanya rania macam jenis tak 

kisah. boleh duduk dengan 

sepupu2nya walaupon umi tak ada 

di 

situ.


aliya baju merah umur 9 tahun.

aerisya becermin mata 10 tahun

irdina seluar kuning 4 tahun

apis 3 tahun

aiman baju melayu 3 tahun

ammar baju melayu sebelah aleya 2 tahun

arif asyraf 12 tahun- tiada dalam 

gambar kat luar kot.



aleya anak andak. setakat ni masih 

sorang.


arif asyraf, aerisya, aiman dan 

ammar anak nyah.

irdina dan apis anak ateh. 

rania anak ayah la kan.. 


cucu sebelah perak dok ada 10 orang 

setakat ini. rania cucu yang ke 9. ada 4 

perempuan dan 6 lelaki. memang gamat. 




Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Rania dan sepupu"

Klau kmpul ramai2 msti meriah...

Aqil cucu ke-14 tok Besah & cucu ke-22 tok Jah...hihihi...

seronoklah rania bersama-sama cousin dia,baguslah macam tu pandai bawa diri rania ni

banyak yang kecik2 memang meriahhhhh rumah. ahahahaha

lepas tu kita boleh rileks sikit sebab ada yang melayan si kecik kita tu. sempat la jamah itu ini lebih sikit kan hihihihihi

wah meriahnya cik sue..rambutan tu yg sedap...pejari nenas sambal bilis..cik sue..raia ker yg dipegang oleh budak baju merah..kalau y tinggi lah rania ni

terliur tgk rmbutan tu hehe..nk kena cri nih kat pasar hehe

meriahnya sebelah ayah rania ramai noo sepupu2 dia..bagiuh rania dh ada rai kawan tu dah tak heran la dengan umi..bila dh ramai menu n juadah berbuka pun meriah la kan..umi rania ni baguh pantang ais lagi

nikamat bulan puasa... berkumpul makan ramai2...

best nyer bila berkumpul...
heaven on earth !

sekali berkumpul mmg meriah sgt2

Syoknya kumpul ramai ramai.. Meriah kan.. Bagus Rania, elok je kan boleh bergaul.. Comeyyy Rania!

sekali bekumpul rmai2 mmng gamat la ye

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF