Resepi Pelam Asam Boi

gigih membuat pelam asam boi

habuan balik dari kampung baru ni. mak bekalkan pelam epal. isinya memang kuning.

sampai je rumah terus kopek kulit, pastu basuh dan sejat. kendian masukkan gula, garam, cili padi dan asam boi. gaul-gaul bagi rata. simpan dalam esbok.

kita buat pelam asam boi je la. ayah rania suka la pulak makan. dah siap buat saya tak bagi tau pon. terus simpan dalam esbok. sekali lepas balik terawih, di rasainya. esok pagi baru bagitau dekat saya. sedappp katanya. walaupon tak seranggup mana bila menggigitnya.

jadilah kan..

Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "Resepi Pelam Asam Boi"

Ros kat batu pahat ciksu. Alhamdulillah dapat tukar 1 julai. Kat kastam batu pahat.. Tapi barang di jb belum angkut lagi. Sebab pertukaran ni mengejut kan... Ciksu....di sebalik kegembiraan dapat tukar, ada satu perasaan sedih pula... Huhuhu...

MV dah lama tak buat..lepas raya nnt buat balik untuk jual

bulan posa pun jadi asam boi pelam kmog ni ciksue..mmg sedap n suami kite pun suka

sedaplah pelam asam boi tu,dapat pelam epal tu lagi sedap

Sampailah sekarang saya masih belum pernah merasa pelam asam boi ni, Ciksu. Daripada zaman viral sampai tak viral lagi dah kot. Sekali pun tak pernah rasa!

buh cabai byk perghhhhhh pedas tapi sedapppp

lma dh x buat simpn esbok mkn sejuk2 mmng sedapppp

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF