Sambal Kuinin

godek2 draft sekali nampak gambar sambal kuinin atau konen ni belum dientrykan lagi. so, boleh lah kan sebagai pelengkap entry.hehehe... 

teringat-ingat pulak kemanisan dan keharuman buah konen ni. aduh. duh. 

nak buat sambal kuinin bukannya susah pon. just tumbuk sambal belacan macam biasa
(cabai merah + cili padi + garam + belacan dibakar )
pastu gaul dengan buah konen yang di lenyek2kan.

oh nikmatnya.. sambal kuinin.. pedas pedas pon layan je makan nasi. hihihi.


sambil sambil tu boleh buat nyicah dengan buah konen yang dihiris. sedapnya ;)



Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Sambal Kuinin"

adoila...awat la post time2 ni...lapaq trus..dh la x mkn nasi lg ni

alahai sedapnya bau kuinin... pcl dgn sambal tu tak berapa sangat tapi makan kuini yg manis tu oh wow !

Slmt Hari raya aidil fitri maaf zahir batin QasehnyaRania.

Wah.. terfikir nk pergi cari kuinin pulak... sedapnay tu

Selain buah kuinin buah macang pun sedap gak dibuat sambal macam ni...

Terliuq aiih nengok...haha nengok sambal belacan kuinin nih teringat sambal belacan tempoyak..lebih kuang cm gini lah rupa dia..lapaq nasi teruih Hahaha

sedapnya...kecur air liur akak menenguk sambal kuinin nih

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF