Solat


proses pembelajaran.

pernah terjadi pada semua ibu ibu kan !

pengalaman saya,

dulu masa 2,3 bulan saya solat di sebelah rania. 

bila dah pandai duduk dalam walker , saya letak dalam walker. biarkan aje rania tengok. kunci la, kalau tak mau bergerak ke hulu ke hilir.. 

sekarang, sejak2 dah pandai meniti di tepian ni, mula la jadi seperti dalam gambar di atas. saya biarkan je. suka sangat tarik telekung. tak pon suka duduk di depan, pastu acah- acah nak peluk umi. alahai, anak ! kalau tengah tido, lega kejap. kalau lepas mandi kebiasaannya saya letak aje dalam baby chair. biarkan rania lihat sendiri. 

doa umiayah,
semoga rania membesar sebagai anak solehah, lembut hati, rajin solat serta berjaya di dunia dan di akhirat. aamiin (;


Previous
Next Post »
19 Komentar untuk "Solat "

Hihi lucu bile difikirkan aksi anak time kite solat.. Tapi, bile anak dah pndai follow kite solat, Allahhh sayu je hati rasa.. Sejuk hati kite rasa..^_^

mudah2an ye rania dh besar dpt jga solat ;)

InsyaAllah. Kita doakan yang baik2 utk anak2 kita. Moga amalan baik kita jadi ikutan anak2

Salam Ramadhan Cik Sue...
Gitulah Cik Sue kalau dah namanya budak....macam akal ek.

Ameen atas setiap doa umi ayah rania..

Assalamualaikum…

Selamat hari raya aidilfitri dari lieyalatif buat sue sekeluarga….moga syawal dirai dengan penuh meriah dan dlm keberkatan Allah taala….

Terlebih bias tutur bicara,
Disimpan jangan ampun dipinta,
Syawal dinanti akan kunjung tiba,
Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.

Hati-hati dlm perjalanan moga raya tahun ini dirai gembira….

nak buat entry ni tapi tak buat buat hahahahhaa

pengalaman sendiri. uwais dulu pun gitu. tapi hasilnya bila ktorg berjemaah kt rumah dia ikut pelan2. dia tau bila takbir nak kena sebut Allahuakhbar. sujud cm mana. dengar je azan dia dulu kelam kelibut solat. ajak kita solat. alhamdulilah :)

moga rania nanti pun jadi seronok dan suka solat amin amin

paling best..kalau solat jemaah..ayahnya pakai seluar..seronok dia lalu bawah kangkang.. seronok main. time baca doa.. pandai dah tadah tangan.usap muka..ameen.. hihi..cepatnya masa berlalu

memang pun...kena tarik telekung tu dah selalu sangat, duduk belakang masa sujud tu pun biasa juga...hehehe

inshaAllah moga rania menjadi anak yg solehah...aamiinn

In sha allah. satu hari nanti ciksu :)

hakimi pun mula2 kacau ms tgh solat..skrg tak lagi..dia dah makin bijak n paham..reti dah sujud,takbir dan rukuk

ragam anak2...
aida dah lali dah.
but result nyer in shaa Allah ok :)

aamiin...begitulah proses pembesaran anak2 kita...semua ingin tahu dan mencuba...tak apa, asalkan yang baik2 dipandang akan melekat dihati untuk proses selanjutnya...

Salam Aidul Fitri dari Bunda untuk Sue sekeluarga..

Jgn bimbang. Anak akan lebih prihatin dan mudah diasuh kalau depan mata hari-hari dia melihat perlakuan kita. Besar sikit dia akan faham kanapa tak boleh kacau umi/abah solat. Kakak dah lalui bilamana anak duduk atas riba masa kita sedang tahiyyat... lepas salam akhir informlah kata tak boleh... lama-lama dia akan faham.

Selamat hari raya, maaf zahir batin dari kakak.

Alhamdulillah...

semoga rania membesar menjadi anak yg solehah :)

Salam aidilfitri

Alaaa comel je rania ni

BTW selamat hari raya aildilfiri maaf zahir batin kak sue :)

Salam Aidilfitri... insyaallah..anak2 ni bila kita buat aktiviti yg baik2 dpn dorng... dorng akan save dan bila masanya akan buat semua tu.. macam anak2 saya..solat ni semua saya buat depan dorng..acam gambar tu pun mmg selalu la.. tpi sekarang si abg dh 4y.. si adik 1y4m.. Alhamdulillah.. tiap kalu masuk waktu dorng tau je ikut saya solar di sebelah.. kdng lwt solat tu lepas azan si abg akan cakap.. ibu..ibu.. tak solat ke...

Moga anak2 kita brjaya dan yg terbaik dunia dan akhirat..amin..

masa jadi pengasuh dulu pun macam ni lah jadi nyer..tu yang kalau diorang tido cepat2 gi solat..


selamat hari raya maaf zahir batin cik su

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF