Perkembangan Rania 12 Bulan

10/8/2015 
12 bulan



berat terkini 9.1 kilo 
alhamdulillah ada kenaikan. graff pon cun je dari lahir hingga sekarang. hasil minum susu ibu. 

kurang selera makan
bila suap makanan comfirm akan diluahkan balik. macam2 gaya Rania buat.. saja bagi umi gerammmm, kan >_^

setiap hari umi tukar menu, semua tak dapat pancing selera Rania. makan gitu2 je.. 

tapi bab menyusu memang win, macam style diciptanya. tak kisah la, asalkan rania sihat walafiat. 

gigi baru sebatang
maybe sebab nak tumbuh gigi, itu yang selera makan kurang. gigi bawah tumbuh dulu. mula perasan gigi tu lagi 2,3 hari nak raya sebab rania tak demam atau merengek  cuma tak mo makan je la. itu paling ketara. 

nak suap makanan sendiri
umi bagi je.. tapi tau2 ajelah, makanannya banyak jatuh dari masuk mulut sendiri.. layankan aje.. asalkan Rania jamah juga walaupon sedikit.. hari2 umi masak macam biasa.. puas mikir menu itu ini nak bagi Rania makan.. sudahnya semua masuk mulut umi.. nak buang sayang, kan ! nangis nasi tu nanti.. huhuhuhu.. :'(

suka suap umiayah. pastu bunyi " aaammmmm.." "aaammmmm.." tiru gaya kita pulak, bila suap dia makan. hikhiks.



makin lincah berjalan 
kalau ke mall suka sangat nak tolak troli.. dah tak mahu duduk dalam troli.. ikut mood juga.. kalau sampai mall tengah tidur memang umi letak dalam stroller je.. di usia setahun ni,  z  z masih suka duduk dalam stroller.. 

makin banyak akal

dengar aje azan dari surau dekat rumah dan tivi otomatik Rania akan berdiri depan tivi sambil buat gaya angkat takbir.. bila umiayah sebut "Allah Hu Akhbar" Rania akan angkat tangan letak di telinga, pastu sujud, pastu teruih menerap sambil nak jilat lantai.. sabaq je la.. ada aje karenah Rania.. 
yang buat kami terhibur.. walaupon kekadang umi nak jadi singa la jugak..

suka menyelerak

bab ni memang tak menahan.. kalau boleh semua benda dekat dapur Rania nak tarik.. saje suka suka.. tarik sampai jatuh kesemua isi perut atas lantai.. pastu dengan muka tak bersalah teruih berlalu pergi.. umi kemas, kendian datang semula.. buat balik.. saje kan nak bagi umi kemas.. lagi satu pantang tengok umi lipat baju.. comfirm mai duduk depan2 sambil buat muka cute.. pastu capai baju bajan yang umi dah siap lipat.. habis dipunggah oke.. pastu blahhh.. gggrrrrr >_<

alhamdulillah, anak umiayah makin membesar. semoga membesar sebagai anak yang taat perintah Allah, dengar cakap umiayah, jadi anak solehah, rajin solat serta berjaya di dunia serta di akhirat. aamiin.

umiayah sayang22222 rania hingga syurga..

Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Perkembangan Rania 12 Bulan"

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF