Seriau + Ngilu

Hari ni sesaja mengisi masa terluang sambil buat semperit susu. nak menghabiskan bahan2 yang dibeli hari tu. masih berbaki. boleh la juga isi dalam balang buat habuan kudap-kudap sambil nengok tivi, kan !

Tahun ni buat semperit susu tak letak tepung ubi macam last year. this year just guna 250 gram butter + 1/2 tin susu pekat + 500 gram tepung jagung + esen vanila. 

kalau buat semperit susu, saya suka letak chocolate chips.


cuma terlebih bakar kot. rasa ranggup. jadi lambat cair di mulut ;) buat siang hari, dengan rania ke hulu ke hilir. buat itu ini, adjust pi.. adjust mai.. maka terlebih sudah. untuk anak tekak saya oke je. hikhikhik.

tengah dok pulas pembuka tin tetiba dok terbayang-bayang saat akhir menyiapkan biskut di akhir ramadan lepas. dan-dan tu dok rasa seriau + ngilu teramat sangat. pastu dok bayang jari zaza  pulakk. adoiii..

alkisahnya, pada malam kejadian tu. saya masih sedar. bukannya mengantuk pon. saje. kengkonon sayang la saki baki susu yang bersisa di sekeliling tin tu. gatai sangat terus dok seluk, tarik susu. sekali zaassssss.. terus darah keluar. banyak. tapi tak ada la dalam mana. bila kena air, terasa pedihnya. memang rasa ngilu sesangat.

saya kena dekat anak panah tunjuk tu. berhari-hari saya dok terbayang bunyi seret tu.

eee.. ngilunya.. >_<

Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Seriau + Ngilu "

Nak sikit boleh...hehe..sedap ni..

alahaii..tengok makanan je rasa lapar..hehee

Sedap pulak tgk semperit susu tu.. haih!

Aduhai... saya yg baca pun ngilu...huhuhuuhu

terus kecut perut baca....betapa ngilunyer...

Fida kalau bukak tin susu...mesti buka habis...pastu tu dalam tupperware...senang nak ambik...kalau bukak pun husband yg bukakkan

pernah jugak buat camni..luka jugak la. hehe

Dok bca sambil rasa ngeriiii..

Alahai..siannya.. benda tak jangka kan.. Harap tak berulang lagi..

adoiii...akak dapat rasa ngilu tu...

sedap semperit tu

mmg nyilu kalau seret kat kawasan tuu.. eee

errrrrrr dengan saya sekali rasa ngilu tu >.< pernah kena jugak, masa tu nak tarik penutup tin. jenuh kena bebel dengan suami huuuu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF