4 Tahap mendidik anak


4 Tahap mendidik Anak.. semoga dipermudahkan hendakNya.. Rania sekarang dah makin lincah.. mulut pon pot pet pot pet je.. ada aje yang nak dibualkan.. makan pon dah tak nak duduk dalam baby chair.. kena ikut aje ke mana dia nak pergi.. tak kesah lah.. asalkan, Rania mau makan.. umi turutkan saja (",)

Sebenarnya, kan.... 

Tak da idea nak bebel di sini.. masih terkejut dengan berita pasai kejadian yang berlaku di Mekah dan masalah jerebu yang melanda.. 

Saya tahu mengenai kejadian di Mekah melalui ig.. tertengok ig Ashraf Muslim.. tak lama lepas tu member di penang hantar whatApp pulak.. risau sebab ada 3 saudara rapat sebelah mak saya yang sekarang ni turut berada di Mekah juga..
sorang sepupu mak saya, sorang lagi saudara sebelah arwah tok merangkap sepupu kepada sepupu mak saya tu dan sepasang suami isteri adik ipar arwah pak sedara saya.. sepasang suami isteri ni pergi ke sana meninggalkan 5 orang anak di sini.. semoga kesemua jemaah haji di sana sentiasa di bawah lindunganNya.. aamiin.. 

salam takziah dan al-fatihah buat mangsa yang terkorban -_-

Masalah jerebu pon makin teruk.. memang memerap di rumah aje lah.. tiada aktiviti luar yang boleh dibuat dengan cuaca sekarang.. walaupon ada hujan, jerebu tetap ada.. ayah rania pon asyik dok nyebut pedih mata, sakit hidung.. 

Apa boleh buat semuanya ujian dari Allah buat kita sebagai hambaNya.. marilah sama2 kita berdoa dan bermuhasabah diri.. 


Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "4 Tahap mendidik anak "

su!!! terima kasih sudi follow blog JM...i'm follow u back #1552

Al-fatihah buat semua mangsa kren di Mekkah...semoga roh mereka di cucuri rahmat amin...

sedih dengan keadaan negara skrg..jerebu sangat teruk lebih teruk dari tahun2 sebelumnya...bila berjln kat luar...uadara bau busuk..ya Allah....inilah kesan manusia 'kejam' sama bumi huhuhuh

lagi sebulan menunggu..harap dapat mendidik anak dengan baik nanti

Islam ni lengkap..cara mendidik anak pun ada panduannya kan. Kita ni je boleh amalkan ke tidak..

Tulah ciksu SP pun jerebu teruk.sy dah takda suara sakit tekak..Kejadian kt Mekah tu pun mengejutkan

Kakak kini dalam tahap dua dan tiga dlm hal mendidik anak-anak. Tahap satu dah berlalu. Tapi tentang solat/mengaji anak kakak usia 3 tahun kakak dah ajar dah sebab anak kakak jenis tak pelat.. Ciksu boleh ikut kalau nak..

Pasti ada hikmah disebalik segala musibah yg Allah turunkan yg kita tak sedar dan tak tahu.

Saranan Islam itulah yang terbaik :)

Memang ada tahap-tahap nak mendidik anak kan.kena sesuaikan mengikut tahap kalau nak jadi ibubapa yang berjaya.

Kita sedekahkan al-fatihah pada mangsa.moga roh mereka dicucuri rahmat.

memang terkejut juga baca cerita tragedi di makkah tu...sedihh

macam2 ujian dan gudaan sekarang kan >.<

macam2 ujian dan gudaan sekarang kan >.<

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF