Gulai Ayam Kampung Betik Muda



Ini gulai ayam kampung betik muda bukan saya yang masak tapi mak yang masak.. bila punya gambar entah, lah.. saya pon tak ingat.. 

sedapnya lahai kalau dapat makan gulai ayam kampung betik muda ni. guna betik muda ye. tapi untuk gulai ni mak guna betik yang hampir nak masak. boleh je lah, kan ! daripada tak ada langsung. gu kan pulak dengan nasi putih dan ulam cabai pon dah cukup. comfirm sampai menjilat-jilat jari nanti. ihiks :) 

teringat la pulak gulai ayam kampung betik muda petang-petang gini. aduh.. duh..

resepi ?

masak je lah macam selalu uols masak.. 
sama je..

daaaa^_^


Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Gulai Ayam Kampung Betik Muda"

tak pernah lagi campur betik, nak cubalah..

Salam singgah sini....sedapnya gulai ayam kampung dengan betik muda...

Gulai ni masak lemak yeh Cik Sue kemasak kari?
Daging masak apa pun mmg sedap. Tp okje tak pernah masak campur betik cenggitu...
Dulu dulu mak masak betik ni tumis gitu jer cik Sue

tak pernah makan gulai betik ni...hehehe

Gulai ayam pun tak berapa suka.ikut pada gaya masakannya..kadang ada juga yg kena selera tekak sy..tapj memang tak reti makan betik buat gulai.hehe teruk btoi sy ni..tekak western.hehe

laparr nengok ni...
peberet akak lah gulai ayam kg...

sedap gulai ayam kg tu.. tapi ruby xpernah rase lagi buh betik muda :)

ruby selalu masak ayam percen. boleh di katakan tiap2 minggu

ya Allah sedapnye sue...lauk peberet2 akak gini nie....lauk2 kampung org kate...akak kalo ade betik muda mmg suke masak air tu.... berhirup2 kuah dibuatnyer.... ni baru tau leh di buat gulai gini...nanti kalo ade lagi betik muda akak nak try le plak buat gulai.....

Baru semalam makan gulai lemak ayam kampung ibu masak :)

tak pernah rasa pun.. hee kena cari resepi ni :D

tak pernah makan lagi, resepi ni...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF