Solid Food: Puri Betik

beli betik yang dah masak untuk dibuat puri betik. katanya puri betik sangat2 lah baguih untuk aktiviti pelawasan. untuk dewasa sememangnya sudah terbukti keberkesanannya, kan! untuk bayi ini pertama kali nak dicuba. 

caranya:
cuci betik bersih2. 
kopek kulit.
potong comel2, kisar + air
tapis.

hasilnya dapat satu tupperware tau fu fah tu.


kendian masukkan puri betik dalam tray baby bullet di bawah. bila dah beku pindah masuk ke dalam tupperware. simpan baik2. 

setiap puri yang dibekukan, jangan lupa letak tarikh ye :) 


Rania mula makan puri betik pada 31/3/2015. sangat suka. alhamdulillah.. 

lawas ke tidak selepas Rania makan puti betik ? 

tungguuu..


Previous
Next Post »
7 Komentar untuk "Solid Food: Puri Betik"

Assalammualaikum ciksu..

Oo.. Sng je nk buat puree betik ni eh.. Alaa.. Dulu x pndai nk berpuree2 ni.. Lngsung tak buatkn pun tuk zara..

Alhamdulillah Rania suka puri betik..

Rajinnya mummy Rania..mesti Rania sihat dan membesar bagai johan nanti hehehehe

Teringat zaman anak kecik-kecik dulu. Gigih buat puri utk dorang. Seronok bila tengok anak-anak suka makan. :)

Rajinnya maama...

Byk resepi puri kt sini..ruby bg kiwi kt nurisya..die xmau..itu xmau..aihh naik pening maknya nk try n error..hehehehe

senang buat puri betik ni kan... tp abang ipar akak kata macam sos rupanya hehehe

Sedap ni puri betik.kt rumah ji memang semua hantu betik..afia dulu klu puri betik menganga makan slurp2 manis sedap kan

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF